Gas blijft hangen wanneer de motor goed warm is.

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Gas blijft hangen wanneer de motor goed warm is.

Bericht door shorttrack » do 8 jun, 2017 14:20

Hallo,

De laatste tijd blijft het gas van mijn 2cv hangen wanneer de motor warm is. Ik spreek dan over een 40 minuten rijden ongeveer.

Is hij gewoon versleten of kan er iets aan gedaan worden?
2cv special 1986

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 8 jun, 2017 17:33

WD 40 op de asjes van de carb wil soms al helpen, maar kan ook te ver ingesleten zijn.
Is de veer naar de koeltunnel nog goed.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » do 8 jun, 2017 17:57

misschien een nieuwe gasveer, een verse gaskabel en wat wd40.

Als de as van de gasklep is uitgesleten is een andere revisie carburateur de oplossing, je kunt even voelen of er veel speling op zit. Maar probeer eerst maar eens de low budget oplossingen.

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door shorttrack » do 8 jun, 2017 21:54

De gaskabel is vorig jaar nog vervangen. Maar ik ga een nieuw veertje bestellen en wat wd40 spuiten. Kijken wat dat oplevert.

Alvast bedankt voor de tips
2cv special 1986

Gebruikersavatar
Bartjes2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 82
Lid geworden op: vr 20 sep, 2013 22:58
Locatie: Uithoorn

Bericht door Bartjes2cv » do 8 jun, 2017 22:31

loopt je gaskabel wel goed vrij ? Mijn kabel liep niet mooi recht na werkzaamheden en bleef ook hangen.
Citröen 2cv 1984(vrouw blij!)
Citröen 2cv 1973 te koop
AK400 1974 (project 1)
Citroën 2cv 1988 verkocht (vrouw boos!)
Citröen 2cv 1984 (project 2)

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door shorttrack » do 8 jun, 2017 23:05

Ga het eens controleren. Is het de bedoeling dat deze recht loopt?
2cv special 1986

Gebruikersavatar
Bartjes2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 82
Lid geworden op: vr 20 sep, 2013 22:58
Locatie: Uithoorn

Bericht door Bartjes2cv » do 8 jun, 2017 23:13

mijn ervaring is zo recht mogelijk langs (vast aan) de kachelbuis. was mijn probleem nl
Citröen 2cv 1984(vrouw blij!)
Citröen 2cv 1973 te koop
AK400 1974 (project 1)
Citroën 2cv 1988 verkocht (vrouw boos!)
Citröen 2cv 1984 (project 2)

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 9 jun, 2017 12:36

De veertjes op de carburateurasjes zitten er nog op?

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door shorttrack » vr 9 jun, 2017 14:40

Als hij warm is blijft hij echt steken eigenlijk. Als ik hem dan rustig met mijn vinger terug laat komen blijft het steken op een bepaald moment.

Als ik dan kort op het gast duw en weer snel laat zakken komt hij er meestal weer voorbij.
2cv special 1986

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door shorttrack » do 15 jun, 2017 17:35

Heb gisteren de veer vervangen. Hij blijft nog altijd steken maar wel al minder.

Ga het ook nog eens inspuiten met wat kruipolie. Als het dan nog niet opgelost is ga ik naar een garage moeten gaan. Heb zelf niet genoeg verstand om zulke werken uit te voeren.
2cv special 1986

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » do 15 jun, 2017 18:34

Ik denk toch dat het de gaskabel is.
Haal de binnendraad er eens uit en kijk of hij niet gerafeld is, mogelijk geknikt !

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » do 15 jun, 2017 20:56

Geert, bij dit type kun je de binnenkabel er niet uit trekken.
Gewoon de gaskabel los halen en dan met de hand de hevel van de carburateur bedienen en kijken of hij dan ook blijft hangen.
Blijft het gas alleen hangen als je vol gas geeft of ook met half gas?
Als hij alleen bij vol gas blijft hangen is de veer op de as van de gasklep kapot. Zie hier http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=14589
Schultenbräu das ist mein Bier !

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door shorttrack » do 15 jun, 2017 21:56

Het is enkel bij half gas. Vooral als ik even hetzelfde gas aanhoud.
2cv special 1986

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » do 15 jun, 2017 23:19

Heb ik ook wel eens gehad, op vakantie in zuid-Frankrijk.
Als ik dan het pedaal omhoog liet schieten (voet er naar de zijkant afschuiven) ging het gas er wel af. Maar dat rijdt wel vervelend.
Heb toen een paar druppels motorolie, van de pijlstok, op het asje van de carb laten vallen. Daarna nooit meer gebeurd.

Het probleem met WD40 is dat dat niet echt smeert, kruipolie is hier ook niet geschikt voor. Probeer het daarom eens met motorolie, of naaimachineolie.
Eend voor allen, allen voor eend..

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door shorttrack » do 15 jun, 2017 23:27

Willem2 schreef:Heb ik ook wel eens gehad, op vakantie in zuid-Frankrijk.
Als ik dan het pedaal omhoog liet schieten (voet er naar de zijkant afschuiven) ging het gas er wel af. Maar dat rijdt wel vervelend.
Heb toen een paar druppels motorolie, van de pijlstok, op het asje van de carb laten vallen. Daarna nooit meer gebeurd.

Het probleem met WD40 is dat dat niet echt smeert, kruipolie is hier ook niet geschikt voor. Probeer het daarom eens met motorolie, of naaimachineolie.
Ik ga dat ook een proberen. Bedankt voor de tip.
2cv special 1986

Plaats reactie