Gas blijft hangen wanneer de motor goed warm is.
- shorttrack
- Regelmatige poster
Gas blijft hangen wanneer de motor goed warm is.
Hallo,
De laatste tijd blijft het gas van mijn 2cv hangen wanneer de motor warm is. Ik spreek dan over een 40 minuten rijden ongeveer.
Is hij gewoon versleten of kan er iets aan gedaan worden?
De laatste tijd blijft het gas van mijn 2cv hangen wanneer de motor warm is. Ik spreek dan over een 40 minuten rijden ongeveer.
Is hij gewoon versleten of kan er iets aan gedaan worden?
2cv special 1986
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Bartjes2cv
- Gebruiker
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Bartjes2cv
- Gebruiker
- shorttrack
- Regelmatige poster
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Geert, bij dit type kun je de binnenkabel er niet uit trekken.
Gewoon de gaskabel los halen en dan met de hand de hevel van de carburateur bedienen en kijken of hij dan ook blijft hangen.
Blijft het gas alleen hangen als je vol gas geeft of ook met half gas?
Als hij alleen bij vol gas blijft hangen is de veer op de as van de gasklep kapot. Zie hier http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=14589
Gewoon de gaskabel los halen en dan met de hand de hevel van de carburateur bedienen en kijken of hij dan ook blijft hangen.
Blijft het gas alleen hangen als je vol gas geeft of ook met half gas?
Als hij alleen bij vol gas blijft hangen is de veer op de as van de gasklep kapot. Zie hier http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=14589
Schultenbräu das ist mein Bier !
- shorttrack
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
Heb ik ook wel eens gehad, op vakantie in zuid-Frankrijk.
Als ik dan het pedaal omhoog liet schieten (voet er naar de zijkant afschuiven) ging het gas er wel af. Maar dat rijdt wel vervelend.
Heb toen een paar druppels motorolie, van de pijlstok, op het asje van de carb laten vallen. Daarna nooit meer gebeurd.
Het probleem met WD40 is dat dat niet echt smeert, kruipolie is hier ook niet geschikt voor. Probeer het daarom eens met motorolie, of naaimachineolie.
Als ik dan het pedaal omhoog liet schieten (voet er naar de zijkant afschuiven) ging het gas er wel af. Maar dat rijdt wel vervelend.
Heb toen een paar druppels motorolie, van de pijlstok, op het asje van de carb laten vallen. Daarna nooit meer gebeurd.
Het probleem met WD40 is dat dat niet echt smeert, kruipolie is hier ook niet geschikt voor. Probeer het daarom eens met motorolie, of naaimachineolie.
Eend voor allen, allen voor eend..
- shorttrack
- Regelmatige poster
Ik ga dat ook een proberen. Bedankt voor de tip.Willem2 schreef:Heb ik ook wel eens gehad, op vakantie in zuid-Frankrijk.
2cv special 1986