Inbouw BMW 850 blok
Re: Inbouw BMW 850 blok
Heel erg leuk project. Ik heb er zelf ook wel eens over zitten fantaseren. Ik vond de oplossing van geo altijd erg leuk, 2 carburateurs van een 2cv blok en zijn eigen ontsteking. Ik heb wel eens bmw conversies bekeken en vond het eigenlijk altijd maar een wirwar van draden en ellende. Mocht het er ooi van komen zou ik het proberen met een set dellorto's van bijvoorbeeld een moto guzzi en als het kan een 1-2 spark. Simpel benzinepompje ertussen en klaar.
Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18
Re: Inbouw BMW 850 blok
Ik sta er elke keer weer van versteld hoe goed het blok reageert op de 2 2cv carbs zonder aanpassing van de sproeiers. Tuurlijk het is niet 100% maar het past wel 100% bij het karakter wat ik de 2cv wilde geven...schermer schreef:Heel erg leuk project. Ik heb er zelf ook wel eens over zitten fantaseren. Ik vond de oplossing van geo altijd erg leuk, 2 carburateurs van een 2cv blok en zijn eigen ontsteking. Ik heb wel eens bmw conversies bekeken en vond het eigenlijk altijd maar een wirwar van draden en ellende. Mocht het er ooi van komen zou ik het proberen met een set dellorto's van bijvoorbeeld een moto guzzi en als het kan een 1-2 spark. Simpel benzinepompje ertussen en klaar.
Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
P.s. ze zeggen wel eens dat Dellortos weinig vermogen onderin leveren, ik weet niet of dit klopt...
Re: Inbouw BMW 850 blok
Of een setje Bing carbs van een oudere bmw, ik denk dat het maar net is wat er voor een leuke prijs op je pad komt.
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18
Re: Inbouw BMW 850 blok
Op het youtube filmpje zie ik twee bobines. Lijken ook beide aangesloten te zijn naar vier? bougies. Heeft dit blok vier bougies het is toch een tweecilinder?
Verder ziet er gaaf uit en ja ik zou daar ook een glimlach van krijgen. Je verrast onderweg een heleboel mensen in hun bolides door je vermogen gewichtsverhouding die heb je ten opzichte van een reguliere middenklasser. Even snel becijferd meer dan 200PK .
Verder ziet er gaaf uit en ja ik zou daar ook een glimlach van krijgen. Je verrast onderweg een heleboel mensen in hun bolides door je vermogen gewichtsverhouding die heb je ten opzichte van een reguliere middenklasser. Even snel becijferd meer dan 200PK .
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18
Re: Inbouw BMW 850 blok
Klopt de latere BMW 1150 blokken en de 1200 sowieso hebben twinspark dus 2 bougies per cilinder.
Bmw had grote problemen met het "konstant fahr ruckeln" waardoor ze over zijn gegaan op 2 bougies per cilinder.. Het probleem is dat bij Cruisen het vlamfront van de verbranding niet goed is en daardoor het vlamfront van 2 kanten wordt benaderd. De 2e bougie zit dan ook op een heel andere plek.. Kijk maar eens op internet, er is veel over geschreven..
Uiteraard heb ik dit in mijn ontsteking ook toegepast en geīntegreerd, vandaar de 2 Visa) bobines..
en inderdaad dat met dat gewicht/pk verhouding klopt wel.. Schoon aan de haak 550kg met (op papier)110pk..
Bmw had grote problemen met het "konstant fahr ruckeln" waardoor ze over zijn gegaan op 2 bougies per cilinder.. Het probleem is dat bij Cruisen het vlamfront van de verbranding niet goed is en daardoor het vlamfront van 2 kanten wordt benaderd. De 2e bougie zit dan ook op een heel andere plek.. Kijk maar eens op internet, er is veel over geschreven..
Uiteraard heb ik dit in mijn ontsteking ook toegepast en geīntegreerd, vandaar de 2 Visa) bobines..
en inderdaad dat met dat gewicht/pk verhouding klopt wel.. Schoon aan de haak 550kg met (op papier)110pk..
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Inbouw BMW 850 blok
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 454
- Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
- Locatie: stevensweert
Re: Inbouw BMW 850 blok
Top. Wil ik ook wel
Re: Inbouw BMW 850 blok
Dat is een mooie fase. Op naar het inbouwen.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Inbouw BMW 850 blok
Ondertussen in de schuur:
Het had nogal wat voeten in de aarde om de adapterplaat te kopiëren en aan de tekening van de afstandsbus te komen. Dat is nu allemaal gelukt. Nu is het nog wachten op de bestelde langere M11 12.9 bouten om het vliegwiel aan de krukas van de BMW te maken. Als dat gelukt is dan zit het leeuwendeel van mijn klus er op.
Ondertussen is de bobine overleden (waarom start ie nu niet??) en zat de dynamo-pully niet vast genoeg. Aan die pully bleek het cupje te zitten waar de HALL sensors mee gestuurd worden voor de ontsteking (waarom start ie nu niet??)
Kortom: een hele aardige cursus BMW techniek.
Gr Rob
Het had nogal wat voeten in de aarde om de adapterplaat te kopiëren en aan de tekening van de afstandsbus te komen. Dat is nu allemaal gelukt. Nu is het nog wachten op de bestelde langere M11 12.9 bouten om het vliegwiel aan de krukas van de BMW te maken. Als dat gelukt is dan zit het leeuwendeel van mijn klus er op.
Ondertussen is de bobine overleden (waarom start ie nu niet??) en zat de dynamo-pully niet vast genoeg. Aan die pully bleek het cupje te zitten waar de HALL sensors mee gestuurd worden voor de ontsteking (waarom start ie nu niet??)
Kortom: een hele aardige cursus BMW techniek.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18
Re: Inbouw BMW 850 blok
Ziet er al goed uit.. 10mm aluminium zo te zien?
Om het zoekwerk naar fouten (waarom hij niet start) te eleminieren, gebruik ik mijn eigen ontsteking, die heeft gelukkig geen nukken en werkt tot nu toe feilloos in mijn BMW eend, zoals je kon zien, ruiken, voelen en horen
Om het zoekwerk naar fouten (waarom hij niet start) te eleminieren, gebruik ik mijn eigen ontsteking, die heeft gelukkig geen nukken en werkt tot nu toe feilloos in mijn BMW eend, zoals je kon zien, ruiken, voelen en horen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Inbouw BMW 850 blok
En alle gaten lijken goed te zitten:
De plaat is van 10 mm aluminium. Die is redelijk te zagen met de decoupeerzaag.
Next step: het vliegwiel op de krukas. ik heb de bus, maar wacht op de bestelde bouten.
Groet, Rob
De plaat is van 10 mm aluminium. Die is redelijk te zagen met de decoupeerzaag.
Next step: het vliegwiel op de krukas. ik heb de bus, maar wacht op de bestelde bouten.
Groet, Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht