geen benzine naar carburator
Re: geen benzine naar carburator
Iedereen bedankt voor jullie raad en steun.
nieuwe vlotter en filter , nieuwe benzineleiding en benzinefilter.
alles netjes gemonteerd en hij startte na de tweede keer.
nieuwe vlotter en filter , nieuwe benzineleiding en benzinefilter.
alles netjes gemonteerd en hij startte na de tweede keer.
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Re: geen benzine naar carburator
Mooi zo! En nu nog een fotootje van je Mehari
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
Re: geen benzine naar carburator
Thanks,
Heeft iemand een idee hoe ik de veerpotten er onderuit krijg?
ik zou de stofhoezen moeten vervangen want deze zijn weg of versleten.
Heeft iemand een idee hoe ik de veerpotten er onderuit krijg?
ik zou de stofhoezen moeten vervangen want deze zijn weg of versleten.
Re: geen benzine naar carburator
Daar hoeven de veerpotten niet voor te worden gedemonteerd. Alleen de trekogen van de veer stangen.
diverse Citroens, wat anders.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: geen benzine naar carburator
Als je de trekogen van de trekstang los draait tel dan hoeveel slagen ze er op zitten en noteer dat ergens.
Als je ze er het zelfde aantal slagen weer op draait is de wagenhoogte weer het zelfde. Anders moet je de auto weer uitwegen en afstellen dat is best wat werk.
auto opkrikken met wiel van de grond en een as steun of blok hout er onder voor als de krik inzakt.
dan kantelmes verwijderen
trekoog er afdraaien en gelijk controleren of ze niet zijn ingesleten.
nieuwe stofhoes over de trekstan schuiven.
trekoog zelfde aantal slagen er weer op en kantelmes weer monteren gelijk een lik vet in het trekoog.
Dat 4x
Het kan zijn dat de trekogen behoorlijkvast zitten als je mazzel hebt schroef je ze er zo af. Bij mij ging het erg lastig. daarom een tap en snijplaat gekocht van de juiste schroefdraad. ( het is een fijne draad geen standaar tap gebruiken) en heb de trekstangen en trekogen hier mee op getapt. Nu draait het met 2 vingers. Gemonteerd met wat vet. Dan blijft het gangbaar.
Als je ze er het zelfde aantal slagen weer op draait is de wagenhoogte weer het zelfde. Anders moet je de auto weer uitwegen en afstellen dat is best wat werk.
auto opkrikken met wiel van de grond en een as steun of blok hout er onder voor als de krik inzakt.
dan kantelmes verwijderen
trekoog er afdraaien en gelijk controleren of ze niet zijn ingesleten.
nieuwe stofhoes over de trekstan schuiven.
trekoog zelfde aantal slagen er weer op en kantelmes weer monteren gelijk een lik vet in het trekoog.
Dat 4x
Het kan zijn dat de trekogen behoorlijkvast zitten als je mazzel hebt schroef je ze er zo af. Bij mij ging het erg lastig. daarom een tap en snijplaat gekocht van de juiste schroefdraad. ( het is een fijne draad geen standaar tap gebruiken) en heb de trekstangen en trekogen hier mee op getapt. Nu draait het met 2 vingers. Gemonteerd met wat vet. Dan blijft het gangbaar.
Re: geen benzine naar carburator
alvast bedankt voor de info.
ps: is het normaal dat de diameter van het trekoog bijna dubbel zo groot is dan de diameter van het kantelmes?
en wat doet dat kantelmes eigenlijk? waarom is dit niet gewoon een ronde as ?
ps: is het normaal dat de diameter van het trekoog bijna dubbel zo groot is dan de diameter van het kantelmes?
en wat doet dat kantelmes eigenlijk? waarom is dit niet gewoon een ronde as ?
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: geen benzine naar carburator
Dat is normaal ja, dat kantelmes doet precies wat het woordt zegt.
Het oog kantelt over de scherpe kant van het kantelmes. Door het in en uit veren van de auto veranderd de hoek van de trekstang ten opzichte van het kantelmes. Als je dat over een ronde as zou doen kan wel maar dat slijt veel sneller. Dan is er meer wrijving.
Het oog kantelt over de scherpe kant van het kantelmes. Door het in en uit veren van de auto veranderd de hoek van de trekstang ten opzichte van het kantelmes. Als je dat over een ronde as zou doen kan wel maar dat slijt veel sneller. Dan is er meer wrijving.
Re: geen benzine naar carburator
OK bedankt,
de voorste stang is ondertussen volledig los gekoppeld.
klaar o de stofhoes te vervangen.
nu merk ik wel op dat de stang tot bijna aan de verdikking in de veerpoot kan geschoven worden.
is dit normaal?
de voorste stang is ondertussen volledig los gekoppeld.
klaar o de stofhoes te vervangen.
nu merk ik wel op dat de stang tot bijna aan de verdikking in de veerpoot kan geschoven worden.
is dit normaal?