Vreemd, mijn eerdere bericht is verdwenen. Daarom in de herhaling.
Ik heb een handige hulpmiddel gevonden om de krukaskeerring achter te plaatsen, zonder beschadigingen.
Met de smalle rand duw je de keerring gemakkelijk op z'n plek (evt. zachtjes aantikken met een rubber hamer). Het laatste stukje doe je met de platte rand. Deze zorgt ervoor dat de keerring op de juiste diepte in het carter komt.
Hulpmiddel is voor € 5,58 te koop onder de naam 'VDL kraagbus, type 3, pvc-u, 1x inwendig lijm, 16 bar, 63 mm'
Tool om krukaskeerring achter te plaatsen
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: Tool om krukaskeerring achter te plaatsen
Bedankt voor de tip. Ik moet de keerring ook nog vervangen dus zal ik daar gebruik van gaan maken.
Schultenbräu das ist mein Bier !
Kijk dat zijn nou leuke zaken om te delen in het forum. Dank voor de tip!
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik zag dat er ook een bestand te downloaden is voor de 3D printer. Natuurlijk alleen nuttig als je een printer hebt of als je iemand kent die een printer heeft.
https://www.thingiverse.com/thing:6678352
https://www.thingiverse.com/thing:6678352
Heeft iemand ervaring met dit object printen?
Is het voldoende sterk e.d.
Is het voldoende sterk e.d.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Bij 3d printen is het object niet hol van binnen. Je kunt in de software ingeven hoeveel vulling dat je wilt hebben en hoe die vulling er uit moet zien.
Ik heb laatst een hulpstuk geprint om de kleppen te kunnen verwijderen. Ik was benieuwd of dit sterk genoeg zou zijn, maar ook nadat ik van het eerste prototype hele delen weg gezaagd had was het nog sterk genoeg. Ik denk dat het voor die stempel ook goed zal gaan.
Ik heb laatst een hulpstuk geprint om de kleppen te kunnen verwijderen. Ik was benieuwd of dit sterk genoeg zou zijn, maar ook nadat ik van het eerste prototype hele delen weg gezaagd had was het nog sterk genoeg. Ik denk dat het voor die stempel ook goed zal gaan.