Mijn 2cv komt net uit de garage waar ze oa ook de carburateur ultrasoon hebben gereinigd.
Bij thuiskomst leek alles ok, de eerste keer starten de volgende dag kwam er zo een harde knal uit de uitlaat dat het verf van mijn bumper afviel.
Daarna lange rit naar Normandie gedaan waarbij na een uurtje rijden de motor steeds uitviel bij een rotonde. Hij start wel gelijk weer maar nu bij terugkomst is het echt heel erg. Gas loslaten is motor uit.
Ik heb eerst zelf hem geprobeerd te stellen, en kom net terug van de garage en die weet het ook niet.
Het probleem: De stelschroef is enorm ver ingedraaid om hem draaiende te houden. Als ik hem ook maar iets terugschroef valt hij gelijk weer uit.
Gaskabel is goed, niet te strak, niet te los (denk ik)
De mengselschroef heeft hij nu iets van weggehaald maar hij hing na de garage weer zo los dat ik bang was hem te verliezen.
Mijn vraag: hoeveel slagen kan zo'n mengselschroef maken?
En hoe snel moet de motor op zon gedraai aan de mengselschroef reageren want hij reageert helemaal niet lijkt wel.
Hij staat nu helemaal dicht en hij doet hetzelfde als bij helemaal uit, maar ik vind dat er erg weinig slagen zijn die ik kan maken. Max 5 denk ik.
Maar even wat foto's ter illustratie.
De garage zegt dat er misschien vuil uit de benzinetank in de carburateur is gekomen, maar ik heb benzinefilter, zou toch niet moeten kunnen?
Ik rij nu dus met een motor die heel veel touren maakt, dat is ook niet prettig.
Benieuwd of ik het met jullie hulp zelf kan oplossen dit weekend