waarom scheurt iets dat gelast is altijd NAAST de las, en nooit op de plaats waar gelast is?Lelijke Eend schreef: 1 nadeel: een las is altijd zwakker dan het oorspronkelijke materiaal.
Gelast chassis erg?
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Heavy user
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Een chassis wordt naderhand gelast omdat er aan de buitenkant een gat is ontstaan door roest. Omdat de ruist van binnenuit komt, is het aan de binnenkant altijd erger dan aan de buitenkant.Lelijke Eend schreef: Orgineel is een chassis ook uit verschillende delen in elkaar gelast![]()
Om deze reden vind ik het lassen van een chassis een laatste redmiddel om een chassiswissel wat voor je uit te schuiven. (er is een paar maanden geleden ook voor het eerst aan mijn chassis gelast, het nieuwe chassis ligt inmiddels klaar...)
Maar goed, om bovenstaande reden is een chassis natuurlijk niet af-fabriek gelast, dat is dus ook geen argument om het naderhand lassen van een chassis gewenst te vinden.

- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
nou, als je koets van behoorlijke gaten is voorzien, komt er een moment, dat de resterende plaat het gewicht van de bijrijder niet kan handelen..En dan kan dat gebeuren..
Ach, als het chassis goed gelast is maakt het voor mij niet veel uit..
Ach, als het chassis goed gelast is maakt het voor mij niet veel uit..
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
2003 Audi A2 1.4i
Het chassis is het dragende gedeelte van je auto, een koets is alleen maar het omhulsel waar je in zit en kan bij wijze van spreken met touwtjes aan elkaar hangen en dan kan het nog veilig zijn.Tom Duckpower schreef:Wat ik wel vreemd vind:
een koets die op iedere mogelijke plaats is gelast mag wel, waarom een chassis waar aan gelast is dan niet?
Ik zak liever door mn chassis dan door mn koets
Dat maakt je eendenchassis ook zo geschikt voor een kitcar!!

-
- Heavy user
Leuk als je voetenbak uit lucht bestaat (alle roest is er uit gevalen). Dan zakt je koets over je chassis. Zie je niets meer of moet je continu bukken ...
Maarja, als Hobby Bob de bodem uit een conservenblikje knipt, dat conservenblikje in de lengte openknipt en dat er in brobbelt, dan heb je met eersteklas beunwerk te maken.
Als je goed kan lassen, veel ruimte, een goed lasapparaat en voldoende tijd en plaatstaal hebt, alsmede een haakse slijper, dan kan je de rotte delen er ruim uit slijpen en er nieuwe platen in lassen. Zorg er dan voor dat de lassen op en plaats liggen waar het materiaal minder belast wordt. Op die manier is het geen enkel punt om een rot chassis te herstellen door middel van laswerk.patje74 schreef:Een chassis wordt naderhand gelast omdat er aan de buitenkant een gat is ontstaan door roest. Omdat de ruist van binnenuit komt, is het aan de binnenkant altijd erger dan aan de buitenkant.Lelijke Eend schreef: Orgineel is een chassis ook uit verschillende delen in elkaar gelast![]()
Om deze reden vind ik het lassen van een chassis een laatste redmiddel om een chassiswissel wat voor je uit te schuiven. (er is een paar maanden geleden ook voor het eerst aan mijn chassis gelast, het nieuwe chassis ligt inmiddels klaar...)
Maar goed, om bovenstaande reden is een chassis natuurlijk niet af-fabriek gelast, dat is dus ook geen argument om het naderhand lassen van een chassis gewenst te vinden.
Maarja, als Hobby Bob de bodem uit een conservenblikje knipt, dat conservenblikje in de lengte openknipt en dat er in brobbelt, dan heb je met eersteklas beunwerk te maken.
Afblijven.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Hoor je dat BartLelijke Eend schreef: Maarja, als Hobby Bob de bodem uit een conservenblikje knipt, dat conservenblikje in de lengte openknipt en dat er in brobbelt, dan heb je met eersteklas beunwerk te maken.

1986 2CV6 Special Pick Up
2003 Audi A2 1.4i
2003 Audi A2 1.4i
-
- Heavy user
-
- Heavy user