witte rook na start
witte rook na start
wanneer ik mijn eendje start, in de ochtend op een koude motor, staat heel onze parkeerplaats vol witte rook . Iemand die weet hoe dit komt.
Er is mij eerder verteld dat dit met vocht/condens in de uitlaat te maken heeft, maar ook als we een droge/warme nacht hebben gehad (waren er niet veel dit jaar) gebeurt het ook. Tevens heb ik een klein gaatje in mijn uitlaat zodat vocht er uit kan lopen....
Heb me ook laten vertellen dat dit een typisch onverklaarbaar ding is aan eendjes (6 special) uit het jaar 1984....
iemand die er wat van weet
Er is mij eerder verteld dat dit met vocht/condens in de uitlaat te maken heeft, maar ook als we een droge/warme nacht hebben gehad (waren er niet veel dit jaar) gebeurt het ook. Tevens heb ik een klein gaatje in mijn uitlaat zodat vocht er uit kan lopen....
Heb me ook laten vertellen dat dit een typisch onverklaarbaar ding is aan eendjes (6 special) uit het jaar 1984....
iemand die er wat van weet
live to ride
ride a duck
ride a duck
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Als dit over gaat, als ie ff gelopen heeft, dan zou ik me er geen zorgen over maken.
Witte rook duidt op vocht. Bij normale wagens is het dan vaak het koelsysteem, maar dat is bij een eend dus niet. Als de motor versleten is, dan krijg je donker blauwe rook. Kom maar eens naar mijn eend kijken.
Witte rook duidt op vocht. Bij normale wagens is het dan vaak het koelsysteem, maar dat is bij een eend dus niet. Als de motor versleten is, dan krijg je donker blauwe rook. Kom maar eens naar mijn eend kijken.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
witte rook is meestal condens
(blauwe rook is olie
zwarte rook is teveel benzine)
Zover ik me heb laten wijsmaken wordt dan de benzine niet volledig verbrand doordat de lucht vochtig is. Onverbrande benzine hecht aan de condens wat resulteert in witte rook die niet oplost in de lucht.
Oplossing? Ik heb geen idee.
Is het alleen als je choke gebruikt?
(blauwe rook is olie
zwarte rook is teveel benzine)
Zover ik me heb laten wijsmaken wordt dan de benzine niet volledig verbrand doordat de lucht vochtig is. Onverbrande benzine hecht aan de condens wat resulteert in witte rook die niet oplost in de lucht.
Oplossing? Ik heb geen idee.
Is het alleen als je choke gebruikt?
Re: witte rook na start
Hoeveel km rijd je normaal gesproken met je 2cv? Want ook met mooi weer zit er toch veel vocht in je uitlaatsysteem. Dat rijdt je er alleen uit als de boel goed heet wordt, dus ritjes vanaf 20 minuten.
La vie est belle.
Laat dat loodvervanger maar achterwege, want dat heeft geen enkele nut.goanna schreef:95, met loodvervanger uit 't flesje
Overigens moet (!) je op 98 rijden hoogstwaarschijnlijk. Tenzij je een motorblok hebt met de code A06/664 (maar aangezien jouw 2cv uit 1984 komt...).
Maar witte rook heeft niks met octaangetal te maken natuurlijk.
La vie est belle.
Oh, daar is al vaak over gediscussieerd. Conclusie:
* A06/664 motor: tank loodvrij octaan 95
* alle andere motoren: octaan 98
* motoren van voor 1970 hebben lood of loodvervanger nodig
* loodvervanger kan overigens geen kwaad in nieuwere motoren
* A06/664 motor: tank loodvrij octaan 95
* alle andere motoren: octaan 98
* motoren van voor 1970 hebben lood of loodvervanger nodig
* loodvervanger kan overigens geen kwaad in nieuwere motoren
2CV6 Spécial 1982 Rouge de Castille (en een C3)