Speciale uitlaat.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2171
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 7 dec, 2005 21:58

Frank Munneke schreef:Hoi

Volgens mij heb je een balanspijpje nodig tussen beide uitlaten, anders verlies je behoorlijk vermogen met 2 uitlaten.

groet frank
Er zit toch een balanspijp op het spruitstuk.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 7 dec, 2005 22:08

met een balanspijp heb je meer koppel in de lage toeren en zonder alleen in de hoge toeren.

Daarom dat zij bij motorfietsen balanspijpen toepassen om zo over een zo groot mogelijk berijk koppel te hebben.

Oude Honda's hebben ook 4 in 4 en daar komt het vermogen pas los boven de 7000 toeren, daaronder zijn ze zo mak als een lammetje.

Voor het rijden zou ik ook een balanspijp maken in de eend, puur omdat het dan lekkerder rijd, top rijden doe je toch niet elke dag.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 7 dec, 2005 23:00

André Post schreef:
Frank Munneke schreef:Hoi

Volgens mij heb je een balanspijpje nodig tussen beide uitlaten, anders verlies je behoorlijk vermogen met 2 uitlaten.

groet frank
Er zit toch een balanspijp op het spruitstuk.
Ik heb ook eens gehoord dat de eerste demper hier ook aan bijdraagt. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Dr. Deuce
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 17:25
Locatie: EDE - ROCK CITY

Bericht door Dr. Deuce » vr 23 dec, 2005 17:34

balanspijp laten zitten en de 1e demper laten zitten, dan loopt ie het beste. Kijk maar eens hoe beroerd die aangepaste Lomaxen soms lopen.. Je kan in de 1e demper aan de rechterzijde ook een uitgang maken en zo dubbele pijpen creeeren: Vet geluid en geen/weinig verlies van vermogen.
Chop it, drop it & paint it black

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » vr 23 dec, 2005 20:24

mr. deuce, praten we hier over een standaard 2cv moter? :?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gast

Bericht door Gast » za 24 dec, 2005 11:50

eh ja, maar ook bij bigbore heb je dezelfde problemen....

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » za 24 dec, 2005 14:55

Als je een extra uitgang aan de andere kant maakt van de eerste demper gaat dan ook het demping vermogen omlaag?????
Dat zou dus een mooie oplossing zijn want ik rijd nu ff rond zonder 2de demper maar maakt teveel herrie!!

Mijn idee is om dan de orginele eerste demper aan te passen (extra gat maken aan andere kant) zodat ik aan elke kant van de eend een side pipe komt met een orginele sigaar er in gelast!! zodat er toch iets minder geluid uit komt dan nu zonder 2de demper!!

Maar ut mooiste lijkt mij nog om een klep er in te maken om hem te kunnen wisselen tussen
een vet bruut geluid en normaal om naar frankrijk te rijden!!


Gaat toch nog ff kijken of dat te realiseren is!!
2cv Vert Bambou '79

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » za 24 dec, 2005 17:08

Als je een extra uitgang aan de andere kant maakt van de eerste demper gaat dan ook het demping vermogen omlaag?????


als je een extra uitgang maakt zou je iets minder tegendruk hebben maar ik denk dat het niet verkeerd is, omdat dan de uitlaat pijpen van bijde cilinders theoretisch even lang zijn...
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Plaats reactie