Er zit toch een balanspijp op het spruitstuk.Frank Munneke schreef:Hoi
Volgens mij heb je een balanspijpje nodig tussen beide uitlaten, anders verlies je behoorlijk vermogen met 2 uitlaten.
groet frank
Speciale uitlaat.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
met een balanspijp heb je meer koppel in de lage toeren en zonder alleen in de hoge toeren.
Daarom dat zij bij motorfietsen balanspijpen toepassen om zo over een zo groot mogelijk berijk koppel te hebben.
Oude Honda's hebben ook 4 in 4 en daar komt het vermogen pas los boven de 7000 toeren, daaronder zijn ze zo mak als een lammetje.
Voor het rijden zou ik ook een balanspijp maken in de eend, puur omdat het dan lekkerder rijd, top rijden doe je toch niet elke dag.
Daarom dat zij bij motorfietsen balanspijpen toepassen om zo over een zo groot mogelijk berijk koppel te hebben.
Oude Honda's hebben ook 4 in 4 en daar komt het vermogen pas los boven de 7000 toeren, daaronder zijn ze zo mak als een lammetje.
Voor het rijden zou ik ook een balanspijp maken in de eend, puur omdat het dan lekkerder rijd, top rijden doe je toch niet elke dag.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik heb ook eens gehoord dat de eerste demper hier ook aan bijdraagt.André Post schreef:Er zit toch een balanspijp op het spruitstuk.Frank Munneke schreef:Hoi
Volgens mij heb je een balanspijpje nodig tussen beide uitlaten, anders verlies je behoorlijk vermogen met 2 uitlaten.
groet frank
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
balanspijp laten zitten en de 1e demper laten zitten, dan loopt ie het beste. Kijk maar eens hoe beroerd die aangepaste Lomaxen soms lopen.. Je kan in de 1e demper aan de rechterzijde ook een uitgang maken en zo dubbele pijpen creeeren: Vet geluid en geen/weinig verlies van vermogen.
Chop it, drop it & paint it black
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
mr. deuce, praten we hier over een standaard 2cv moter?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Als je een extra uitgang aan de andere kant maakt van de eerste demper gaat dan ook het demping vermogen omlaag?????
Dat zou dus een mooie oplossing zijn want ik rijd nu ff rond zonder 2de demper maar maakt teveel herrie!!
Mijn idee is om dan de orginele eerste demper aan te passen (extra gat maken aan andere kant) zodat ik aan elke kant van de eend een side pipe komt met een orginele sigaar er in gelast!! zodat er toch iets minder geluid uit komt dan nu zonder 2de demper!!
Maar ut mooiste lijkt mij nog om een klep er in te maken om hem te kunnen wisselen tussen
een vet bruut geluid en normaal om naar frankrijk te rijden!!
Gaat toch nog ff kijken of dat te realiseren is!!
Dat zou dus een mooie oplossing zijn want ik rijd nu ff rond zonder 2de demper maar maakt teveel herrie!!
Mijn idee is om dan de orginele eerste demper aan te passen (extra gat maken aan andere kant) zodat ik aan elke kant van de eend een side pipe komt met een orginele sigaar er in gelast!! zodat er toch iets minder geluid uit komt dan nu zonder 2de demper!!
Maar ut mooiste lijkt mij nog om een klep er in te maken om hem te kunnen wisselen tussen
een vet bruut geluid en normaal om naar frankrijk te rijden!!
Gaat toch nog ff kijken of dat te realiseren is!!
2cv Vert Bambou '79
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
Als je een extra uitgang aan de andere kant maakt van de eerste demper gaat dan ook het demping vermogen omlaag?????
als je een extra uitgang maakt zou je iets minder tegendruk hebben maar ik denk dat het niet verkeerd is, omdat dan de uitlaat pijpen van bijde cilinders theoretisch even lang zijn...
als je een extra uitgang maakt zou je iets minder tegendruk hebben maar ik denk dat het niet verkeerd is, omdat dan de uitlaat pijpen van bijde cilinders theoretisch even lang zijn...
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/