carterontluchting sportluchtfilter oilcatchtank
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
of een oilcatch reservoirtje maken
http://www.rocketfuel.nl/images/zx/mods/DSCF5135.jpg
moet je wel af en toe leeggooien
http://www.rocketfuel.nl/images/zx/mods/DSCF5135.jpg
moet je wel af en toe leeggooien
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
de ervaringen zijn nogal verschillend met die vettigheid onder de kap als ik het verhaal zo lees... ik ben namenlijk ook hieraan toe, om zo'n klein filtertje te monteren. ik dacht dat zo'n filtertje toch grotendeels van de vettigheid op zal vangen, of is dan het filtertje met 2 keer rijden vol?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
als je veel carterdruk hebt zal het snel volzijn..
of je moet een beetje smokkelen en een langere slang gebruiken, en die ergens naast/onder de eend uitlaten komen op het filtertje...
reservoir lijkt me dan beter
of je moet een beetje smokkelen en een langere slang gebruiken, en die ergens naast/onder de eend uitlaten komen op het filtertje...
reservoir lijkt me dan beter
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
'k heb weleens gehoord dat deze slang niet te lang mag zijn, kon ten koste gaan van het rendement v/d moter...
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
waarom maakt dat eigenlijk veel verschil uit dan? bij oude motoren loopt die slang gewoon tot onder de acherbrug, je praat dan over een lengte van een meter. Absoluut geen probleem. Bij oude motoren waar mee geraced wordt op het circuit zit er een slang tot het achterspatbord en daar komt deze uit een een blikje of potje. Zo zit het momenteel ook bij mijn cb uit 1975. Enige wat belangrijk is, is de juiste olie gebruiken.
Beter slang onder je blok uit laten komen dan weer terug je carb in. Dit is puur om milieutechnische redenen gedaan, echt niet om je blok er beter mee te laten lopen.
Beter slang onder je blok uit laten komen dan weer terug je carb in. Dit is puur om milieutechnische redenen gedaan, echt niet om je blok er beter mee te laten lopen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ik dacht dit in verband met een druk verschil of zo....ik had eens een probleem: dat m'n blok verschrikkelijk slecht boven in de toeren trok, ik kwam biet boven de honderd....onderin de toeren wel super! 't was net een diesel.
beetje rondgebeld (had nog geen internet) ze vroegen mij toen om de lengte van mijn slang van de carterontluchting...die was bij mij iets van 50 cm. "kort die maar eens in zeiden ze" en probeer het dan weer.
daar lag het al met al niet aan, ik had mijn luchtfilter anders geplaats, (buis met een bocht) bocht er tussen uit gehaald, en ja hoor: trekkracht boven in de toeren...
beetje rondgebeld (had nog geen internet) ze vroegen mij toen om de lengte van mijn slang van de carterontluchting...die was bij mij iets van 50 cm. "kort die maar eens in zeiden ze" en probeer het dan weer.
daar lag het al met al niet aan, ik had mijn luchtfilter anders geplaats, (buis met een bocht) bocht er tussen uit gehaald, en ja hoor: trekkracht boven in de toeren...
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
Kan iemens dat reservoir uitleggen. Ik heb zoiets geprobeerd, had een soort van potje (rvs) met een gaatje bovenin, dat werkte niet omdat het gaatje te klein was, kon de druk niet kwijt.
Maar wat ik op die foto zie denk ik niet te begrijpen. Of het moet zo zijn dat in dat ene gat (aan de zijkant) de slang komt en dan op dat andere gat zo'n filtertje... Is dat het idee? En wordt het dan niet alsnog een oliebende...
Maar wat ik op die foto zie denk ik niet te begrijpen. Of het moet zo zijn dat in dat ene gat (aan de zijkant) de slang komt en dan op dat andere gat zo'n filtertje... Is dat het idee? En wordt het dan niet alsnog een oliebende...
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je een gesloten reservoir hebt. De lucht gaat er onder druk in. De lucht moet er ergens weer uit kunnen.
De maker van dat reservoir had eerst een (PET)flesje gebruikt, met daarin gaatjes. Zodat de luchtdruk in het reservoir niet te hoog wordt.
http://www.rocketfuel.nl/images/zx/mods ... lter03.jpg
Hoe het RVS reservoir erin zit, en of er een filter opzit weet ik niet..
op http://www.rocketfuel.nl/ staan wat meerdere foto's, bij mods --> Mods en uitgevoerde ideeen.
De maker van dat reservoir had eerst een (PET)flesje gebruikt, met daarin gaatjes. Zodat de luchtdruk in het reservoir niet te hoog wordt.
http://www.rocketfuel.nl/images/zx/mods ... lter03.jpg
Hoe het RVS reservoir erin zit, en of er een filter opzit weet ik niet..
op http://www.rocketfuel.nl/ staan wat meerdere foto's, bij mods --> Mods en uitgevoerde ideeen.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
je carterontluchting is precies het woord wat er staat, carter ontluchting. De bedoeling ervan is om vocht, benzinedampen en oliedampen af te voeren weg van het carter. Nu is het zo dat om milieu technische redenen deze naar de carburateur terug gaan om daar vervolgens via de normale verbranding alsnog verbrand te worden, zodoende een milieuvriendelijkere oplossing te hebben. Echter die zwarte aanslag in je carb komt daar niet zomaar. Het is voor de motor veel gezonder om de rotzooi uit je carter naar buiten af te voeren. Echter omdat er ook oliedampen bij zitten wordt er vaak een reservoir tussen gezet zodat de oliedampen daar neer kunnen slaan en de vocht en benzinedampen hun weg verder naar buiten kunnen vervolgen. Als je er een potje tussen zet en je zorgt dat de effectieve diameter van de openingen iets groter is als de binnen diameter van je slang is er niks aan de hand.
Bijkomend voordeel is ook dat je geen vieze rotzooi mee gaat verbranden, je zult merken dat de olie minder snel vervuilt en ook je carb veel schoner blijft.
Ik kan wel ff foto opsnorren hoe ik het bij mijn cb gedaan heb.
En voordat ik het vergeet, regelt het systeem natuurlijk ook je onderdruk, maar dat wisten we natuurlijk wel.
Bijkomend voordeel is ook dat je geen vieze rotzooi mee gaat verbranden, je zult merken dat de olie minder snel vervuilt en ook je carb veel schoner blijft.
Ik kan wel ff foto opsnorren hoe ik het bij mijn cb gedaan heb.
En voordat ik het vergeet, regelt het systeem natuurlijk ook je onderdruk, maar dat wisten we natuurlijk wel.
Laatst gewijzigd door backfire op ma 26 dec, 2005 12:51, 2 keer totaal gewijzigd.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer: