stuurhuis.

Alles over de wielophanging
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

stuurhuis.

Bericht door Ramon » ma 13 mar, 2006 16:21

2.5 jaar geleden (30000km) mijn stuurhuis vervangen (2e hands) en nu treden er weer de zelfde problemen op, als ik een grote bocht heb ingestuurd en ik rem in die bocht dan valt de eend pas als ie stil staat een stuk naar beneden, ik denk dat dit hier door komt. of toch die ene veerpot.

ik zie wel een beetje speling op die die 2 grote bouten 17 , maar ze kunnen niet strakker

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » ma 13 mar, 2006 17:00

Kan het niet aan je draagarmlager kunnen liggen?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 13 mar, 2006 17:38

nee geen speling

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 13 mar, 2006 18:07

Dat komt doordat je met remmen de wielen blokeert en bij een scherpe bocht kan de aandrijfas en wielophanging niet helemaal naar de neutrale stand. Heeft mijn eend ook. Collega (eendrijder) gaf aan dat dat normaal was en niks om je zorgen over te maken. Ik vond het zelf altijd wel humor eigenlijk. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 13 mar, 2006 18:08

remmen in een bocht?
je moet gas geven in een bocht..

watjesgedrag ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 13 mar, 2006 18:14

Nee, in het eerste deel van de bocht op de rem en dan met volle gas de bocht uit!!!

Waar heb jij rijles gehad??? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 13 mar, 2006 18:16

Punky schreef:Waar heb jij rijles gehad??? :roll:
bij deze rijschool...

gewoon volgas de bocht in, en dan wachten totdat de kont uitbreekt ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 13 mar, 2006 18:19

Dat was mijn instructeur ja. Stoere gast, verstond hem alleen nooit. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 13 mar, 2006 18:32

De schuifstukken van de aandrijfas even smeren scheelt al heel wat.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 13 mar, 2006 20:18

Constante snelheid bocht in en de bocht uit uitaccelereren..... :)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » di 14 mar, 2006 06:42

André Post schreef:De schuifstukken van de aandrijfas even smeren scheelt al heel wat.
Zeker weten! FF de vetspuit d'r op, want als al die schuifstukken droog staan, dan blijft de koets vaak een beetje scheef staan na een bocht. Na een meter of 100 zakt je Eend dan ineens weer recht.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 14 mar, 2006 08:56

je wil niet weten hoe vaak ik die dingen smeer

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » di 14 mar, 2006 09:25

Jawel!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Eric Clemens
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 78
Lid geworden op: di 1 nov, 2005 16:28
Locatie: Vianen

Bericht door Eric Clemens » di 14 mar, 2006 10:35

Ik heb dit probleem ook. De schuifstukken worden goed doorgesmeerd. Toch blijft ie, als je in een grote bocht tot stilstand remt, even in de veren hangen om dan in eens 'terug te vallen'. Mijn 2cv is volledig orgineel en het probleem is langzaam ontstaan bij ca. 80.000 km. Nu staat er een 114.000 op te teller en het lijkt erger te worden. Ik voel nu soms ook een knik bij rotondes waarneer je van links naar recht stuurt.
Schuifstukken zitten vol vet! Zou dit gewoon slijtage van de aandrijfassen/schuifstukken kunnen zijn? En hoe kun je dit dan controleren?
Zwarte 2cv6 Club '87 en Beige Dyane 6 '78

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 14 mar, 2006 19:07

Een tik... misschien is de vooras ietsie losgetrilt? Zou ook kunnen, dus gewoon door de zekerheid even natrekken die 4 bouten. Ik weet wel dat ze geborgd zijn met een borgplaats, maar t schijnt wel eens voor te komen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie