Alles over de wielophanging
-
Ramon
- Heavy user

- Berichten: 3690
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
- Locatie: ibiza
-
Contacteer:
Bericht
door Ramon » ma 13 mar, 2006 16:21
2.5 jaar geleden (30000km) mijn stuurhuis vervangen (2e hands) en nu treden er weer de zelfde problemen op, als ik een grote bocht heb ingestuurd en ik rem in die bocht dan valt de eend pas als ie stil staat een stuk naar beneden, ik denk dat dit hier door komt. of toch die ene veerpot.
ik zie wel een beetje speling op die die 2 grote bouten 17 , maar ze kunnen niet strakker
-
CitRoel
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1229
- Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
- Locatie: Tolkamer
Bericht
door CitRoel » ma 13 mar, 2006 17:00
Kan het niet aan je draagarmlager kunnen liggen?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
Ramon
- Heavy user

- Berichten: 3690
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
- Locatie: ibiza
-
Contacteer:
Bericht
door Ramon » ma 13 mar, 2006 17:38
nee geen speling
-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » ma 13 mar, 2006 18:07
Dat komt doordat je met remmen de wielen blokeert en bij een scherpe bocht kan de aandrijfas en wielophanging niet helemaal naar de neutrale stand. Heeft mijn eend ook. Collega (eendrijder) gaf aan dat dat normaal was en niks om je zorgen over te maken. Ik vond het zelf altijd wel humor eigenlijk.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
-
Contacteer:
Bericht
door Tom Duckpower » ma 13 mar, 2006 18:08
remmen in een bocht?
je moet gas geven in een bocht..
watjesgedrag

1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » ma 13 mar, 2006 18:14
Nee, in het eerste deel van de bocht op de rem en dan met volle gas de bocht uit!!!
Waar heb jij rijles gehad???

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
-
Contacteer:
Bericht
door Tom Duckpower » ma 13 mar, 2006 18:16
Punky schreef:Waar heb jij rijles gehad???

bij
deze rijschool...
gewoon volgas de bocht in, en dan wachten totdat de kont uitbreekt

1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » ma 13 mar, 2006 18:19
Dat was mijn instructeur ja. Stoere gast, verstond hem alleen nooit.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
André Post
- Heavy user

- Berichten: 2179
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bericht
door André Post » ma 13 mar, 2006 18:32
De schuifstukken van de aandrijfas even smeren scheelt al heel wat.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
TB
- Moderator
- Berichten: 3478
- Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
- Locatie: Zuid Holland
Bericht
door TB » ma 13 mar, 2006 20:18
Constante snelheid bocht in en de bocht uit uitaccelereren.....

2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
Transat
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1065
- Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
- Locatie: Amsterdam
-
Contacteer:
Bericht
door Transat » di 14 mar, 2006 06:42
André Post schreef:De schuifstukken van de aandrijfas even smeren scheelt al heel wat.
Zeker weten! FF de vetspuit d'r op, want als al die schuifstukken droog staan, dan blijft de koets vaak een beetje scheef staan na een bocht. Na een meter of 100 zakt je Eend dan ineens weer recht.
-
Ramon
- Heavy user

- Berichten: 3690
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
- Locatie: ibiza
-
Contacteer:
Bericht
door Ramon » di 14 mar, 2006 08:56
je wil niet weten hoe vaak ik die dingen smeer
-
the Nosepicker
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Bericht
door the Nosepicker » di 14 mar, 2006 09:25
Jawel!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
-
Eric Clemens
- Gebruiker

- Berichten: 78
- Lid geworden op: di 1 nov, 2005 16:28
- Locatie: Vianen
Bericht
door Eric Clemens » di 14 mar, 2006 10:35
Ik heb dit probleem ook. De schuifstukken worden goed doorgesmeerd. Toch blijft ie, als je in een grote bocht tot stilstand remt, even in de veren hangen om dan in eens 'terug te vallen'. Mijn 2cv is volledig orgineel en het probleem is langzaam ontstaan bij ca. 80.000 km. Nu staat er een 114.000 op te teller en het lijkt erger te worden. Ik voel nu soms ook een knik bij rotondes waarneer je van links naar recht stuurt.
Schuifstukken zitten vol vet! Zou dit gewoon slijtage van de aandrijfassen/schuifstukken kunnen zijn? En hoe kun je dit dan controleren?
Zwarte 2cv6 Club '87 en Beige Dyane 6 '78
-
TB
- Moderator
- Berichten: 3478
- Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
- Locatie: Zuid Holland
Bericht
door TB » di 14 mar, 2006 19:07
Een tik... misschien is de vooras ietsie losgetrilt? Zou ook kunnen, dus gewoon door de zekerheid even natrekken die 4 bouten. Ik weet wel dat ze geborgd zijn met een borgplaats, maar t schijnt wel eens voor te komen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987