kenteken uit 1972

Reparaties, modificaties en onderhoud
catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 26 jan, 2006 16:01

het hoort echt waar andre aangeeft.
In het CHASSIS voor de bijrijders stoel bovenop de interne verstevigingsbalk.
Anders sla je alleen diepe deuken in het chassis.
Dus zoek even de puntlassen en dan daar in de buurt.
Van achter naar voor zodat het leesbaar is zittend naast de auto en dan met je hoofd door de bijrijders deur.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Gebruikersavatar
RuudR
Beginner
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: do 13 apr, 2006 18:58
Locatie: Steggerda

Inslag nummer

Bericht door RuudR » wo 26 apr, 2006 14:04

Het einde van het nummer staat ter hoogte van de veerpotbevestiging. Het begin begint dus richting achterzijde van de auto. Vanaf de rand van het chassis staat het nummer zo'n 5 centimeter af. Mijn nummer is ingeslagen door een expert, die vroeger ook voor meneer C. de nummers insloeg.
Kom met z'n allen naar WAGGEL 2014 op het Erkemederstrand!! Wederom met Hemelvaart, dus eind mei 2014!!

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » do 18 mei, 2006 01:12

Ja klopt, zo staat het er bij mij ook in, [maar die van ons komt uit 74 hoor, al maakt dat geen verschil].

Afbeelding
van wat verder af:
Afbeelding
En hou ook rekening met het plaatje in je voorste chassisbalk, die is even belangrijk bij de keuring!!! [bij latere types zit die in de koets gepopt]
Afbeelding
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 18 mei, 2006 09:37

toch klopt er iets niet thomas ;)
deze eend is een 2cv4 :P en ik zie een 6 motor!
Verbruik: Afbeelding

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » za 20 mei, 2006 15:56

ja sssssst!!!!

Over een half jaar zie je een bmw motor.
De originele motor ligt nog bij de heer v/d berg in Utrecht, die komt er ook ooit nog eens aan.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Diek2cv
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 21 jun, 2006 18:32
Locatie: Eefde
Contacteer:

Bericht door Diek2cv » wo 21 jun, 2006 19:18

Eigenlijk hoort het chassisnummer bij oudere types in de bodemplaat van het chassis, dus niet in de bodemplaat van de carrosserie. Gelukkig weet niemand dit en is "bodemplaat" een nogal ruim begrip.
Ik heb wel eens gehoord hoe je je het beste kunt doen igv zelf nummer inslaan. (wat dus eigenlijk niet mag) :wink: :wink: :wink:
Zorg dat je een dik/hard stuk hout of stalen plaat hebt die precies in het "kruis" op je rechterbodemplaat past. (die profieltjes die in je bodemplaat gestansd zijn, dus niet die balkjes) Net voor het voorste balkje. Neem nu een goede krik en leg dit balkje er op. Krik nu de boel, op precies pas in dat "kruisje". Zet de plaat flink onder spanning zodat je met goed fatsoen een nummer er in kunt slaan zodat je niet alleen maar vage bulten krijgt.
Die chevron slagpennen zijn wel degelijk te krijgen trouwens!
Het chassisnummer dient voorzien te zijn van zgn sluittekens en dit volstaat als er een flinke punt voor en na je nummer staat. (priem oid. Sla er niet doorheen!)
Een 0 als sluitteken lijkt mij een beetje discutabel aangezien dit uiteraard gezien kan worden als onderdeel van je nummer!

Zo krijg je een oud nummer netjes in je bodemplaat wat na jaren nog goed leesbaar is.

Succes!

www.ctd-gammel.nl

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » do 22 jun, 2006 21:36

Diek2cv schreef: Die chevron slagpennen zijn wel degelijk te krijgen trouwens!
O ja?

...

Niet dat ik een fraudeur of iets dergelijks ben hoor, maar eh, waarzoal dan?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 22 jun, 2006 21:42

Diek2cv schreef: Een 0 als sluitteken lijkt mij een beetje discutabel aangezien dit uiteraard gezien kan worden als onderdeel van je nummer!
Vaak is dit het chevron logo, maar vaak is daarvan alleen nog het 0'tje te zien en zijn de chevrons wat vervaagd. Goed kijken helpt vaak wel. Is ook een andere 0 als de andere 0's
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 23 jun, 2006 00:26

Volgens mij wat meer ovaal of niet?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 23 jun, 2006 09:24

Ik meen dat die ietsjes kleiner en smaller is ja. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 23 jun, 2006 15:21

In mijn dyane is het gewoon een 0. net als in het chassisnummer-cijfer. en origineel is dat zo, want in ramon's oranje dyane is het precies zo, en in mijn vorige witte dyane en rode ook. Dus jaren 70=een 0 voor en na het *complete* nummer
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Diek2cv
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 21 jun, 2006 18:32
Locatie: Eefde
Contacteer:

Bericht door Diek2cv » vr 23 jun, 2006 17:00

Is inderdaad iets meer ovaal dan een gewone O.
Wat je natuurlijk ook zou kunnen doen, is er toch een O inslaan en dan met een scherpe platte schroevendraaier 4x een schuin streepje er in meppen, en voila!

Maar als je zoekt, zijn die chevron-sluittekens wel degelijk nog nieuw te koop hoor. (ze werden op Citromobile oa aangeboden, maar weet niet meer door wie) Club Cassis misschien??

Plaats reactie