kenteken uit 1972
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
het hoort echt waar andre aangeeft.
In het CHASSIS voor de bijrijders stoel bovenop de interne verstevigingsbalk.
Anders sla je alleen diepe deuken in het chassis.
Dus zoek even de puntlassen en dan daar in de buurt.
Van achter naar voor zodat het leesbaar is zittend naast de auto en dan met je hoofd door de bijrijders deur.
In het CHASSIS voor de bijrijders stoel bovenop de interne verstevigingsbalk.
Anders sla je alleen diepe deuken in het chassis.
Dus zoek even de puntlassen en dan daar in de buurt.
Van achter naar voor zodat het leesbaar is zittend naast de auto en dan met je hoofd door de bijrijders deur.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
Inslag nummer
Het einde van het nummer staat ter hoogte van de veerpotbevestiging. Het begin begint dus richting achterzijde van de auto. Vanaf de rand van het chassis staat het nummer zo'n 5 centimeter af. Mijn nummer is ingeslagen door een expert, die vroeger ook voor meneer C. de nummers insloeg.
Kom met z'n allen naar WAGGEL 2014 op het Erkemederstrand!! Wederom met Hemelvaart, dus eind mei 2014!!
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Ja klopt, zo staat het er bij mij ook in, [maar die van ons komt uit 74 hoor, al maakt dat geen verschil].
van wat verder af:
En hou ook rekening met het plaatje in je voorste chassisbalk, die is even belangrijk bij de keuring!!! [bij latere types zit die in de koets gepopt]
van wat verder af:
En hou ook rekening met het plaatje in je voorste chassisbalk, die is even belangrijk bij de keuring!!! [bij latere types zit die in de koets gepopt]
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Eigenlijk hoort het chassisnummer bij oudere types in de bodemplaat van het chassis, dus niet in de bodemplaat van de carrosserie. Gelukkig weet niemand dit en is "bodemplaat" een nogal ruim begrip.
Ik heb wel eens gehoord hoe je je het beste kunt doen igv zelf nummer inslaan. (wat dus eigenlijk niet mag)
Zorg dat je een dik/hard stuk hout of stalen plaat hebt die precies in het "kruis" op je rechterbodemplaat past. (die profieltjes die in je bodemplaat gestansd zijn, dus niet die balkjes) Net voor het voorste balkje. Neem nu een goede krik en leg dit balkje er op. Krik nu de boel, op precies pas in dat "kruisje". Zet de plaat flink onder spanning zodat je met goed fatsoen een nummer er in kunt slaan zodat je niet alleen maar vage bulten krijgt.
Die chevron slagpennen zijn wel degelijk te krijgen trouwens!
Het chassisnummer dient voorzien te zijn van zgn sluittekens en dit volstaat als er een flinke punt voor en na je nummer staat. (priem oid. Sla er niet doorheen!)
Een 0 als sluitteken lijkt mij een beetje discutabel aangezien dit uiteraard gezien kan worden als onderdeel van je nummer!
Zo krijg je een oud nummer netjes in je bodemplaat wat na jaren nog goed leesbaar is.
Succes!
www.ctd-gammel.nl
Ik heb wel eens gehoord hoe je je het beste kunt doen igv zelf nummer inslaan. (wat dus eigenlijk niet mag)
Zorg dat je een dik/hard stuk hout of stalen plaat hebt die precies in het "kruis" op je rechterbodemplaat past. (die profieltjes die in je bodemplaat gestansd zijn, dus niet die balkjes) Net voor het voorste balkje. Neem nu een goede krik en leg dit balkje er op. Krik nu de boel, op precies pas in dat "kruisje". Zet de plaat flink onder spanning zodat je met goed fatsoen een nummer er in kunt slaan zodat je niet alleen maar vage bulten krijgt.
Die chevron slagpennen zijn wel degelijk te krijgen trouwens!
Het chassisnummer dient voorzien te zijn van zgn sluittekens en dit volstaat als er een flinke punt voor en na je nummer staat. (priem oid. Sla er niet doorheen!)
Een 0 als sluitteken lijkt mij een beetje discutabel aangezien dit uiteraard gezien kan worden als onderdeel van je nummer!
Zo krijg je een oud nummer netjes in je bodemplaat wat na jaren nog goed leesbaar is.
Succes!
www.ctd-gammel.nl
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vaak is dit het chevron logo, maar vaak is daarvan alleen nog het 0'tje te zien en zijn de chevrons wat vervaagd. Goed kijken helpt vaak wel. Is ook een andere 0 als de andere 0'sDiek2cv schreef: Een 0 als sluitteken lijkt mij een beetje discutabel aangezien dit uiteraard gezien kan worden als onderdeel van je nummer!
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Is inderdaad iets meer ovaal dan een gewone O.
Wat je natuurlijk ook zou kunnen doen, is er toch een O inslaan en dan met een scherpe platte schroevendraaier 4x een schuin streepje er in meppen, en voila!
Maar als je zoekt, zijn die chevron-sluittekens wel degelijk nog nieuw te koop hoor. (ze werden op Citromobile oa aangeboden, maar weet niet meer door wie) Club Cassis misschien??
Wat je natuurlijk ook zou kunnen doen, is er toch een O inslaan en dan met een scherpe platte schroevendraaier 4x een schuin streepje er in meppen, en voila!
Maar als je zoekt, zijn die chevron-sluittekens wel degelijk nog nieuw te koop hoor. (ze werden op Citromobile oa aangeboden, maar weet niet meer door wie) Club Cassis misschien??