trillende rem
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- Jeroen-citroen
- Moderator
Volgens mij is in dit bericht belangrijk, dat het verschijnsel zich alleen voordoet bij het intrappen van de koppeling. Als ik dat goed gelezen heb is er met de remmen waarschijnlijk niks mis, maar eerder met de aandrijfassen, zoals hier al eerder gezegd. Als je op de motor remt heft de weerstand daarvan de speling op, maar als je de koppeling intrapt zijn de assen onbelast, kunnen alle kanten op en gaan dus eerder klapperen.
Ik ken het van een Dyane die ik eens had. Ze breken meestal op een lullig moment definitief af, en als je pech hebt zwaaien ze dan ook nog eens wild rond. Gezien de geschatte leeftijd, zou ik hier gaan zoeken.
Ik ken het van een Dyane die ik eens had. Ze breken meestal op een lullig moment definitief af, en als je pech hebt zwaaien ze dan ook nog eens wild rond. Gezien de geschatte leeftijd, zou ik hier gaan zoeken.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Sorry,maar waar heb je je rijbewijs gehaald?Als je naar een stoplicht rijdt
laat je hem in de versnelling staan waar hij staat en remt.Als je bijna stil
staat trap je de koppeling in.Daarna schakel je de 1 weer in.
Hierdoor voorkom je dat de hele aandrijflijn los komt te zitten en dus gaat
rammelen.Het enige wat hier dus fout is,is de bestuurder.Trek je dit niet
aan,er zijn meerdere rijscholen die dat leren,maar autotechnisch is het fout.Probeer het maar uit en je zult zien dat je probleem weg is.
laat je hem in de versnelling staan waar hij staat en remt.Als je bijna stil
staat trap je de koppeling in.Daarna schakel je de 1 weer in.
Hierdoor voorkom je dat de hele aandrijflijn los komt te zitten en dus gaat
rammelen.Het enige wat hier dus fout is,is de bestuurder.Trek je dit niet
aan,er zijn meerdere rijscholen die dat leren,maar autotechnisch is het fout.Probeer het maar uit en je zult zien dat je probleem weg is.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
kan ook zijn dat er 1 van de zuigertjes niet meer helemaal uitkomt/vastzit. Als je dan remt dan drukt de kant die het nog wel doet je schijf scheef zeg maar. Dit kan dan versterkt worden doordat je onbelast (koppeling) de schijf meer scheef drukt dan dat je dat belast doet, want dan komt er van 2 kanten kracht op, bak en wiel.
laat iemand eens kijken wat er met je remschijven en blokken gebeurt als je je rem intrapt als je stilstaat. Met een zaklamp kun en een vinger op de schijf kun je wel aardig zien en voelen of er verkeerde kracht op je schijf komt.
Succes
Greatnix Spookeend
laat iemand eens kijken wat er met je remschijven en blokken gebeurt als je je rem intrapt als je stilstaat. Met een zaklamp kun en een vinger op de schijf kun je wel aardig zien en voelen of er verkeerde kracht op je schijf komt.
Succes
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed