Hoe omvangrijk reviseren?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Tja, bij een 2cv motor mag je spreken over revisie, elk ander blok geldt dat niet voor want dan wil je de nokkenas balanceren, netjes maken, krukas balanceren en de lagerschalen allemaal vervangen e.d. maar dat is wel lastig bij een 2CV blok toch? Was de krukas niet geklonken of zo in het motorblok?
Natuurlijk kan hij vervangen worden, alles kan, maar waarom zou je het doen?
Natuurlijk kan hij vervangen worden, alles kan, maar waarom zou je het doen?
Nee maar ik zou, als je het een revisie noemt minstens ook de keerringen vervangen, de speling op de krukas lagers meten, axiale speling meten. Oliepomp nakijken. speling op drijfstanglagers ankijken etc. Ervan uitgaan dat het goed is is geen revisie dat is oplappen.
en dat geeft ook verder niks, heb ik ook een paar keer gedaan, waarvan een keer na 1 dag werken bleek dat een krukaslager toch zodanig slecht was dat het blok na een keer flink gasgeven vastsloeg, dus ik weet nu wel beter
en dat geeft ook verder niks, heb ik ook een paar keer gedaan, waarvan een keer na 1 dag werken bleek dat een krukaslager toch zodanig slecht was dat het blok na een keer flink gasgeven vastsloeg, dus ik weet nu wel beter
Ami 8 break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Ik heb over die krukasspeling wel eens een discussie gehad met Duck Service. Wat is goed en wat is slecht? Een beetje speling? 1 a 2 mm? of mag het meer zijn, of is 1 of 2 mm al te veel.Evan schreef:Nee maar ik zou, als je het een revisie noemt minstens ook de keerringen vervangen, de speling op de krukas lagers meten, axiale speling meten. Oliepomp nakijken. speling op drijfstanglagers ankijken etc. Ervan uitgaan dat het goed is is geen revisie dat is oplappen.
en dat geeft ook verder niks, heb ik ook een paar keer gedaan, waarvan een keer na 1 dag werken bleek dat een krukaslager toch zodanig slecht was dat het blok na een keer flink gasgeven vastsloeg, dus ik weet nu wel beter
De oliepomp zit achter het vliegwiel of niet? Ik heb daar nog nooit iets vreemds aan gezien.
het blok wat ik wil reviseren lekte iets olie, dus brilrubbers ga ik vervangen, alle andere rubbers en pakkingen ook.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Ik ben van plan om van de winter ook een blokkie te reviseren, nu ben ik een lijstje aan het maken van onderdelen die ik wil vervangen en wat het allemaal ongeveer kost. Nu kan ik nergens vinden wat krukaslagers ongeveer kosten. Ik lees ook eigenlijk nooit iets over nokkenaslagers.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
Heb je hier al eens gekeken? Daar kan je volgens mij alles vinden, incl. een prijsindicatie mocht je het elders willen halen.
http://www.mehariclub.com/
http://www.mehariclub.com/
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
- Duintje
- Moderator
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
- Locatie: Westland
- Contacteer:
Kijk hier eens...CitRoel schreef:En zijn er/heeft iemand Exploded View tekeningen van een eendenmotor??
http://piecesdetachees2cv.free.fr
hallo,
ik ben een blok aant het reviseren en heb de speling opgemeten aan de drijfstangvoet. aand e drijfstangvoet van de linker cilinder meet ik een speling tussen de drijfstangvoet en de krukwang van 0.15mm en bijde rechter een speling van 0.10mm tussen drijfstangvoet en krukwang
speling is gemeten met een voelermaat
de verkoper zegde me dat het een krukas was die weinig km gelopen had,
zijn dit goede waarden en is het normaal dat er enig verschil tussen rechter en linker kant is?
mvg
bert
ik ben een blok aant het reviseren en heb de speling opgemeten aan de drijfstangvoet. aand e drijfstangvoet van de linker cilinder meet ik een speling tussen de drijfstangvoet en de krukwang van 0.15mm en bijde rechter een speling van 0.10mm tussen drijfstangvoet en krukwang
speling is gemeten met een voelermaat
de verkoper zegde me dat het een krukas was die weinig km gelopen had,
zijn dit goede waarden en is het normaal dat er enig verschil tussen rechter en linker kant is?
mvg
bert