Overigens, als je zelf een nummer inslaat ben je aan het omkatten, is dus helemaal erg illegaal

wel apk keuring, waarschijnlijk niet bij de rdw, maar daar zien ze ook niet alles. ik had een jeep cherokee chief die een jaar daarvoor door de rdw van een nederlands kenteken was voorzien. toen ik hem kocht heb ik hem apk laten keuren, bleek hij 2 verschillende chassisnummers te hebben. en ik weet van een lomax, die eerst door de rdw is gekeurd en nadien 6 apk keuringen achter de rug had, bij de 7e apk keuring bleek dat een 6 in het chassisnummer een 8 moest zijn. was niemand opgevallen!Jeroen-citroen schreef:Met een zelf ingeslagen nummer kom je toch nooit door de keuring
Is helemaal aan je zelf. Ik heb gedaan omdat ik geen problemen met de verzekering wil, en omdat mijn eend toch naar de RDW moest voor VIN-inslag.Jeroen-citroen schreef:Ben je verplicht hem te laten keuren als je een pick-up maakt ?
Kun je ook doen, hoewel je dan bij iedere politiecontrole risico loopt. Als je pech hebt nemen ze je kenteken/auto in beslag en heb je niks meer.Jeroen-citroen schreef:Kun je hem niet gewoon op het oude gele kenteken laten rijden ??
Probleem is eigenlijk dat je voertuig niet meer voldoet aan de omschrijving op het kentekenbewijs deel I. Je kunt het risco nemen maar de kans bestaat dat tijdens een verkeerscontrole je kentekenbewijs ingenomen wordt en naar de RDW gaat met het verzoek het voertuig alsnog te keuren. (Je bent eigenlijk al strafbaar.....)Jeroen-citroen schreef:Ben je verplicht hem te laten keuren als je een pick-up maakt ?
Kun je hem niet gewoon op het oude gele kenteken laten rijden ?? .