Restauratie van de backfire eend
-
- Addicted user
- Contacteer:
Als het goed is is er een topic van.
Nog geen steeksluetel 46 dus ff w88 met demonteren van de veerpotten. Ondertussen binnenbekleding losgemaakt, kabelboom van voor tot achter en alle kleine frutsels.
Enige wat ik nog niet zie is hoe de chokekabelnop gedemonteerd moet worden en de verwarmingsomstelknop. Dus als iemand het weet, laat ff weten.
ps foto's weer beetje bijgewerkt.
Nog geen steeksluetel 46 dus ff w88 met demonteren van de veerpotten. Ondertussen binnenbekleding losgemaakt, kabelboom van voor tot achter en alle kleine frutsels.
Enige wat ik nog niet zie is hoe de chokekabelnop gedemonteerd moet worden en de verwarmingsomstelknop. Dus als iemand het weet, laat ff weten.
-
- Gebruiker
- Contacteer:
De chokekabelknop zit al het ware gewoon achter het metalen beugeltje geklikt, als je even onder je dashboard duikt zie je dat er 2 haakjes achter de knop zitten, als je die indrukt kun je de knop er zo afhalen.backfire schreef:Als het goed is is er een topic van.
Edwin
-
- Veelvuldig poster
gewoon eraf trekken, je kunt de alu strip er voorzichtig naar boven afhalen of eerst de rubber strip naar beneden eruit trekken.backfire schreef:FF vraagje de rubber flap aan bovenzijde voorraam zit deze gewoon geklemd, of te wel, hoe haal je deze er af?
greetzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Addicted user
- Contacteer:
Zo vandaag weer lekker verder geklust, de veerpotten losgemaakt. Dat ging wel lekker, behalve de linker kant achter. Trekoog zat zo vast dat ik de trekstang maar doorgeslepen heb. Na half uur wrikken, kruipolie en zelfs brander had ik de moed opgegeven. Dan maar nieuw of goede gebruikte.
Iemand nog linker voorspatbord nodig? Ruilen tegen twee trekstangen met oog
, rechter spatbord krijg je er bij. haha.
Verder voorste draagarmen losgemaakt, ging ook vlot, ze zaten wel goed vast op het lager, maar na een beetje wrikken schoten ze er toch vlot van af.
Tevens stuurhuis er uit gehaald.
Achter wilde ik ook de draagarmen er af halen, maar remleiding zit wel erg lastig, ik vermoed dat de koets toch geligt moet worden om de draagarm er fatsoenlijk af te krijgen. En de benzinetank moet ook nog, helaas net afgetankt voordat ik naar de keuring ging, dus die zit nog lekker vol. Zaterdag maar eens gaan overhevelen naar de koreaan.
PS wie kan mij vertellen hoe ik de benzine leiding los krijg van de tank?
Ow ja vandaag puntlas beitel gescoort voor 7,5 euro, jaha.
Iemand nog linker voorspatbord nodig? Ruilen tegen twee trekstangen met oog

Verder voorste draagarmen losgemaakt, ging ook vlot, ze zaten wel goed vast op het lager, maar na een beetje wrikken schoten ze er toch vlot van af.
Tevens stuurhuis er uit gehaald.
Achter wilde ik ook de draagarmen er af halen, maar remleiding zit wel erg lastig, ik vermoed dat de koets toch geligt moet worden om de draagarm er fatsoenlijk af te krijgen. En de benzinetank moet ook nog, helaas net afgetankt voordat ik naar de keuring ging, dus die zit nog lekker vol. Zaterdag maar eens gaan overhevelen naar de koreaan.
PS wie kan mij vertellen hoe ik de benzine leiding los krijg van de tank?
Ow ja vandaag puntlas beitel gescoort voor 7,5 euro, jaha.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Tussen de vlotter van de tank en de harde benzineleiding zit een klein stukje benzineslang (rubber) deze moet je gewoon lostrekken. En ik zou dit stuk sowieso vervangen. Je kunt er nu goed bij, kost niks en is vaak wat droog en hard geworden.backfire schreef:PS wie kan mij vertellen hoe ik de benzine leiding los krijg van de tank?.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!