condens

Alles in, over, rond en op de koets.
Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eminence Grise » di 14 nov, 2006 20:20

is hier niet al eens een topic over geweest.....?
Ik herinner me nog iemand die nogal vreemde vloeistoffen tegen de ruiten spoot..... :wink:
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 15 nov, 2006 00:52

Oja, iets waarvan 1 druppel zou volstaan, maar hij er een hele fles van gebruikte. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » wo 15 nov, 2006 10:08

wouter87 schreef:de mooiste en makkelijkste oplossing heeft de eigenaar van mijn eend gemaakt. zoals je weet zitten in pc's ook ventilatoren ze zijn super stil super zuinig en blazen als de nou ja jeweetwel. als je nu je verwarmings-slang/buis even open knipt ventilator ertussen en je bent klaar. en nog een voordeel je kan hem zetten waar je wil en hoeveel je er wil. je zou dus ook bijvoorbeeld een aparte kunnen maken voor zowel de vooruit als de cabine. ik ben echt binnen één a twee minuutjes van mijn condens af. (maar dat kan dan ook weer zo zijn omdat mijn eend bijna 100% waterdicht is) maargoed een simpele goedkope oplossing!
Fototje?
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartje2212 » wo 15 nov, 2006 20:11

ik ga dit zeker proberen, heb nog wel zo'n ventilator liggen; niet dat de ruiten niet vrij van condens worden, maar ik vindt het een leuk alternatief voor de zeemspons! De eerste 5 minuten voor de stoplichten en kruisingen (dus veel stilstaan en weinig rijwind) blijf ik vegen...
zal proberen wat plaatjes te schieten tijdens montage
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartje2212 » do 16 nov, 2006 16:08

hier wat knutselplaatjes:

eerst heb ik het voorste stuk isolatie uit de buis gehaald (het gedeelte dat een da koets zit.

Afbeelding

Afbeelding

vervolgens de hoekjes van een 80mm 12 volt PC ventilator afgezaagd en afgeveild

Afbeelding

Afbeelding

hierna heb ik een rooster gemaakt om ervoor te zorgen dat het isolatiemateriaal niet in de ventilator komt en wel goed tegen de buiswand wordt gehouden

Afbeelding

het rooster in de buis, tandjes aan zijkanten in elkaar laten haken(niet goed te zien, helaas)

Afbeelding
Afbeelding

ventilator in de buis gepropt

Afbeelding

stukje isolatie over de invoer, zodat de buis goed blijft zitten. Let er op dat de ventilator ver genoeg in de buis zit, anders komt ie tegen de invoer aan en blaast ie de helft erlangs.

Afbeelding

aansluiten komt een ander keertje, evenals de bevindingen.

groeten!

[/img]

chief away
Beginner
Beginner

Bericht door chief away » vr 17 nov, 2006 00:34

Dit ziet er alllemaal heel knap uit, ik zal ook eens aan de slag gaan en beginnen zoeken naar een computerventilateurtje van 12 volt of zo'n buisventilator. Allemaal reeds hartelijk dank voor de raadgevingen. Ik laat wel eens iets weten over mijn bevindingen.
Charleston 82
2cv6 Lagune Blue 81

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » vr 17 nov, 2006 23:44

chief away schreef:Dit ziet er alllemaal heel knap uit, ik zal ook eens aan de slag gaan en beginnen zoeken naar een computerventilateurtje van 12 volt of zo'n buisventilator. Allemaal reeds hartelijk dank voor de raadgevingen. Ik laat wel eens iets weten over mijn bevindingen.

Het zoeken naar zn ventilator zou ik niet te veel werk van maken :) kosten paar euro in de computer winkel. Wat ik alleen niet snap blaast zn computer fan veel harder dan de fan van de eend zelf dan. In de burton blaast hij aardig hard kan me niet voorstellen dat een computerfan het beter doet.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » za 18 nov, 2006 04:07

Zoek eens op de zoekterm: blower.

Dan krijg je nogal wat oude topics over dit onderwerp. Met daarin ook ergens de goede afwasmiddeltip. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartje2212 » za 18 nov, 2006 10:01

nou zo n pc ventilator blaast niet harder dan de fan van de motor, alleen als je stilstaat en file rijdt, dan blaast de motor fan niet veel (vind ik) eigenlijk is het meer een soort hulpje voor de eerste paar minuten. Tijdens het rijden heb je er waarschijnlijk geen drol aan.
Meer over de effecten ervan zal ik binnenkort wel wat ervaringen melden

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 18 nov, 2006 11:24

Kijk eens, net nieuw op de markt, oplaadbaar en met timer.

http://www.windowheater.nl/index.html

zag hem net bij lukas en klamer voorbijkomen.

bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartje2212 » za 25 nov, 2006 07:54

leuk apparaat, maar wel wat duurder dan zo'n pc ventilator ;-)

ff over die ventilator. Ik heb hem nu (provisorisch) aangesloten direct aan het contactslot zodat ie eigenlijk altijd aanstaat tijdens het rijden. Wat ik merk is dat ik slechts 1 keer de condens van mn ruit moet vegen en dan blijft ie verder helder! Die ventilator geeft dus de luchtstroom afkomstig van de motor-fan net een extra zetje. Nu blijft de ruit ook helder als je 3 minuten voor het stoplicht met wachten...

Voor die 0,00 euro werkt het dus best goed!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 25 nov, 2006 10:49

daar gaat het toch ook om, die momenten dat je stilstaatof stapvoets rijdt. Als je normaal kunt rijden is de luchtflow meer dan voldoende. Je kunt ook een fan van de processor gebruiken, sommige daar van hebben een grotere luchtopbrengst dan de normale kast ventilator.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » za 25 nov, 2006 11:02

Ik heb/had ook het plan van de computer ventilator maar als het niet veel opbrengt zoek ik wel naar iets anders. Is er geen mogelijkheid om zo'n computer ventilator op te voeren? Zodat ie sneller draait?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Peter v G » za 25 nov, 2006 11:12

CitRoel schreef: Is er geen mogelijkheid om zo'n computer ventilator op te voeren? Zodat ie sneller draait?
Je kunt de aanzuigzijde blokkeren, de fan draait dan min of meer in een vacuum. Het toerental zal omhoog gaan maar je hebt er niets aan.

Je kan ook een hogere spanning aanbieden. Doorgaans zal de gelijkspannings fan harder gaan draaien. De levensduur wordt aanzienlijk beperkt en waar haal je een hogere spanning vandaan?

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 25 nov, 2006 13:42

Als je een beetje rondshopt zul je merken dat er veel verschil zit tussen de diverse modellen. Waar je naar moet kijken is de luchtverplaatsing. Het kan goed zijn dat merk a met 9cm fan een verplaatsing heeft van 5m3 en merk b 7m3. Dit kan liggen aan het toerental welke de fan kan draaien maar ook de vorm van de bladen. Daarom dat ik ook zei dat je moet kijken naar de fan voor de processor en dan bij voorkeur een model voor een AMD processor. Deze worden warmer en hebben daarom ook een fan nodig met hogere opbrengst. Doe je voordeel, morgen is nog hcc, grootste omputerbeurs van de benelux ff in de grabbelbakken er een paar meenemen. Overigens is het niet zo dat als je 2 fans achter mekaar zou zetten de luchtflow verdubbeld, beperkingen van toerental en vorm van de bladen verhindert dit.

Plaats reactie