Ik herinner me nog iemand die nogal vreemde vloeistoffen tegen de ruiten spoot.....
condens
-
Eminence Grise
- Veelvuldig poster

- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
-
OnsEendje2
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
Fototje?wouter87 schreef:de mooiste en makkelijkste oplossing heeft de eigenaar van mijn eend gemaakt. zoals je weet zitten in pc's ook ventilatoren ze zijn super stil super zuinig en blazen als de nou ja jeweetwel. als je nu je verwarmings-slang/buis even open knipt ventilator ertussen en je bent klaar. en nog een voordeel je kan hem zetten waar je wil en hoeveel je er wil. je zou dus ook bijvoorbeeld een aparte kunnen maken voor zowel de vooruit als de cabine. ik ben echt binnen één a twee minuutjes van mijn condens af. (maar dat kan dan ook weer zo zijn omdat mijn eend bijna 100% waterdicht is) maargoed een simpele goedkope oplossing!
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
- bartje2212
- Regelmatige poster

- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
ik ga dit zeker proberen, heb nog wel zo'n ventilator liggen; niet dat de ruiten niet vrij van condens worden, maar ik vindt het een leuk alternatief voor de zeemspons! De eerste 5 minuten voor de stoplichten en kruisingen (dus veel stilstaan en weinig rijwind) blijf ik vegen...
zal proberen wat plaatjes te schieten tijdens montage
zal proberen wat plaatjes te schieten tijdens montage
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
- bartje2212
- Regelmatige poster

- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
hier wat knutselplaatjes:
eerst heb ik het voorste stuk isolatie uit de buis gehaald (het gedeelte dat een da koets zit.


vervolgens de hoekjes van een 80mm 12 volt PC ventilator afgezaagd en afgeveild


hierna heb ik een rooster gemaakt om ervoor te zorgen dat het isolatiemateriaal niet in de ventilator komt en wel goed tegen de buiswand wordt gehouden

het rooster in de buis, tandjes aan zijkanten in elkaar laten haken(niet goed te zien, helaas)


ventilator in de buis gepropt

stukje isolatie over de invoer, zodat de buis goed blijft zitten. Let er op dat de ventilator ver genoeg in de buis zit, anders komt ie tegen de invoer aan en blaast ie de helft erlangs.

aansluiten komt een ander keertje, evenals de bevindingen.
groeten!
[/img]
eerst heb ik het voorste stuk isolatie uit de buis gehaald (het gedeelte dat een da koets zit.


vervolgens de hoekjes van een 80mm 12 volt PC ventilator afgezaagd en afgeveild


hierna heb ik een rooster gemaakt om ervoor te zorgen dat het isolatiemateriaal niet in de ventilator komt en wel goed tegen de buiswand wordt gehouden

het rooster in de buis, tandjes aan zijkanten in elkaar laten haken(niet goed te zien, helaas)


ventilator in de buis gepropt

stukje isolatie over de invoer, zodat de buis goed blijft zitten. Let er op dat de ventilator ver genoeg in de buis zit, anders komt ie tegen de invoer aan en blaast ie de helft erlangs.

aansluiten komt een ander keertje, evenals de bevindingen.
groeten!
[/img]
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
chief away
- Beginner

- Berichten: 23
- Lid geworden op: do 28 sep, 2006 01:07
- Locatie: Temse BE
- Erikjan
- Heavy user

- Berichten: 2173
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
chief away schreef:Dit ziet er alllemaal heel knap uit, ik zal ook eens aan de slag gaan en beginnen zoeken naar een computerventilateurtje van 12 volt of zo'n buisventilator. Allemaal reeds hartelijk dank voor de raadgevingen. Ik laat wel eens iets weten over mijn bevindingen.
Het zoeken naar zn ventilator zou ik niet te veel werk van maken
- bartje2212
- Regelmatige poster

- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
nou zo n pc ventilator blaast niet harder dan de fan van de motor, alleen als je stilstaat en file rijdt, dan blaast de motor fan niet veel (vind ik) eigenlijk is het meer een soort hulpje voor de eerste paar minuten. Tijdens het rijden heb je er waarschijnlijk geen drol aan.
Meer over de effecten ervan zal ik binnenkort wel wat ervaringen melden
Meer over de effecten ervan zal ik binnenkort wel wat ervaringen melden
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
backfire
- Addicted user

- Berichten: 5842
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Kijk eens, net nieuw op de markt, oplaadbaar en met timer.
http://www.windowheater.nl/index.html
zag hem net bij lukas en klamer voorbijkomen.
http://www.windowheater.nl/index.html
zag hem net bij lukas en klamer voorbijkomen.
- bartje2212
- Regelmatige poster

- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
leuk apparaat, maar wel wat duurder dan zo'n pc ventilator 
ff over die ventilator. Ik heb hem nu (provisorisch) aangesloten direct aan het contactslot zodat ie eigenlijk altijd aanstaat tijdens het rijden. Wat ik merk is dat ik slechts 1 keer de condens van mn ruit moet vegen en dan blijft ie verder helder! Die ventilator geeft dus de luchtstroom afkomstig van de motor-fan net een extra zetje. Nu blijft de ruit ook helder als je 3 minuten voor het stoplicht met wachten...
Voor die 0,00 euro werkt het dus best goed!
ff over die ventilator. Ik heb hem nu (provisorisch) aangesloten direct aan het contactslot zodat ie eigenlijk altijd aanstaat tijdens het rijden. Wat ik merk is dat ik slechts 1 keer de condens van mn ruit moet vegen en dan blijft ie verder helder! Die ventilator geeft dus de luchtstroom afkomstig van de motor-fan net een extra zetje. Nu blijft de ruit ook helder als je 3 minuten voor het stoplicht met wachten...
Voor die 0,00 euro werkt het dus best goed!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
Je kunt de aanzuigzijde blokkeren, de fan draait dan min of meer in een vacuum. Het toerental zal omhoog gaan maar je hebt er niets aan.CitRoel schreef: Is er geen mogelijkheid om zo'n computer ventilator op te voeren? Zodat ie sneller draait?
Je kan ook een hogere spanning aanbieden. Doorgaans zal de gelijkspannings fan harder gaan draaien. De levensduur wordt aanzienlijk beperkt en waar haal je een hogere spanning vandaan?
-
backfire
- Addicted user

- Berichten: 5842
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Als je een beetje rondshopt zul je merken dat er veel verschil zit tussen de diverse modellen. Waar je naar moet kijken is de luchtverplaatsing. Het kan goed zijn dat merk a met 9cm fan een verplaatsing heeft van 5m3 en merk b 7m3. Dit kan liggen aan het toerental welke de fan kan draaien maar ook de vorm van de bladen. Daarom dat ik ook zei dat je moet kijken naar de fan voor de processor en dan bij voorkeur een model voor een AMD processor. Deze worden warmer en hebben daarom ook een fan nodig met hogere opbrengst. Doe je voordeel, morgen is nog hcc, grootste omputerbeurs van de benelux ff in de grabbelbakken er een paar meenemen. Overigens is het niet zo dat als je 2 fans achter mekaar zou zetten de luchtflow verdubbeld, beperkingen van toerental en vorm van de bladen verhindert dit.

