moeilijk boven de 80 uit......
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Punky we hebben het hier over een eend die 80 haalt, dat kan makkelijk aan een slechte carburatie liggen.
Overigens het feit dat hij dezelfde top haalt wil niet zeggen dat het goed is voor het motortje, als je mengsel te schraal wordt doordat de restrictie weg is bij het aanzuigen van de lucht kan je motor ook de nodige extra slijtage ondervinden. Zolang je je sproeiers niet aanpast is het niet aan te bevelen.
Overigens het feit dat hij dezelfde top haalt wil niet zeggen dat het goed is voor het motortje, als je mengsel te schraal wordt doordat de restrictie weg is bij het aanzuigen van de lucht kan je motor ook de nodige extra slijtage ondervinden. Zolang je je sproeiers niet aanpast is het niet aan te bevelen.
Klopt, ik rij Visa met een open K&N zonder aangepaste sproeier bezetting....en dat scheelt geen 40kmh
Hij loopt mooi, trekt goed, haalt zijn top als het nodig is en is nog zuinig ook. Daar kan het dus niet aan liggen.
Wat al aangehaald is, trekt hij goed door zijn versnellingen heen? Wellicht een idee als een boschenaar even een rondje meerijdt, wellicht dat die al een eerste indruk kan hebben...qua toeren enzo.
Hij loopt mooi, trekt goed, haalt zijn top als het nodig is en is nog zuinig ook. Daar kan het dus niet aan liggen.
Wat al aangehaald is, trekt hij goed door zijn versnellingen heen? Wellicht een idee als een boschenaar even een rondje meerijdt, wellicht dat die al een eerste indruk kan hebben...qua toeren enzo.
had je berichtje gekregen dolf en ik wacht nog een paar dagen af en zal hem eens goed doortrekken in zijn 3. als er dan niks verandert dan neem ik zeker contact met je op...stel het erg op prijs.
maar de 2cv trekt wel goed op en het gaat goed tot ik van zijn 3 naar zijn 4 ga, rijdt dan inmiddels 70/75 km en dan trekt hij heel moeilijk door en kruipt naar de 80/85 km.
maar de 2cv trekt wel goed op en het gaat goed tot ik van zijn 3 naar zijn 4 ga, rijdt dan inmiddels 70/75 km en dan trekt hij heel moeilijk door en kruipt naar de 80/85 km.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
- Locatie: s heerenbroek
niet aleen de 3 hoor 2 ook lkkr doortrekken.
ik trek geregelt tot de 55 kmp.
heel af en toe 65.
als je em goed warm laat lopen kan ie dat zat hebben.
(zorg wel dat je genoeg olie in je blokkie hebt)
ik trek geregelt tot de 55 kmp.
heel af en toe 65.
als je em goed warm laat lopen kan ie dat zat hebben.
(zorg wel dat je genoeg olie in je blokkie hebt)
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
Ik heb dit echter WEL meegemaakt met een visa, door een aanvoerbuis van 50 cm te monteren tussen de carb. en de k&NTom schreef:Klopt, ik rij Visa met een open K&N zonder aangepaste sproeier bezetting....en dat scheelt geen 40kmh
Hij loopt mooi, trekt goed, haalt zijn top als het nodig is en is nog zuinig ook. Daar kan het dus niet aan liggen.
Wat al aangehaald is, trekt hij goed door zijn versnellingen heen? Wellicht een idee als een boschenaar even een rondje meerijdt, wellicht dat die al een eerste indruk kan hebben...qua toeren enzo.
ik kwam met moeite aan 90 km per uur (met een visa!!!!)
poos lopen zoek naar alles, het lag dus uteidelijk aan een geribbelde slang van dus 50cm omdat ik het luchtfilter iets had verlegd! slang er tussen weg, en de 120 was weer haalbaar!
dus wie weet kan het aan een simpel filter (of aanzuigbuis) liggen!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
Toch zou ik het originele filter monteren. Zo kun je in ieder geval uitsluiten dat het niet aan dat andere filter ligt. Dan maar wat minder geluid tijdelijk totdat je erachter bent waar het aan ligt.
Maakt ie simpelweg toeren te weinig dat ie daarom blijft hangen rond de 85? Is de versnellingsbak wel de juiste. Kan het me haast niet voorstellen. Maar met een veel te lange 4... dat trekt ie dan niet.
Hoe is de kleur van de bougies? Hoe zijn de contactpuntjes, bougiekabels etc? Dat is hiervoor al genoemd.
Als dat allemaal goed is, dan is ie gewoon lui. Of het blok is versleten... even compressie meten wil je dat zeker weten.
En anders lekker de snelweg op een stuk. Zorg dat de olie op peil staat en ga ermee spelen. Dus dan weer even volgas, dan weer rustig en dan weer oppakken. Wie weet gaat ie daarna wel 95....100.... 110 etc. Kan gewoon lui zijn en dat is wel op te lossen maar duurt even.
Maakt ie simpelweg toeren te weinig dat ie daarom blijft hangen rond de 85? Is de versnellingsbak wel de juiste. Kan het me haast niet voorstellen. Maar met een veel te lange 4... dat trekt ie dan niet.
Hoe is de kleur van de bougies? Hoe zijn de contactpuntjes, bougiekabels etc? Dat is hiervoor al genoemd.
Als dat allemaal goed is, dan is ie gewoon lui. Of het blok is versleten... even compressie meten wil je dat zeker weten.
En anders lekker de snelweg op een stuk. Zorg dat de olie op peil staat en ga ermee spelen. Dus dan weer even volgas, dan weer rustig en dan weer oppakken. Wie weet gaat ie daarna wel 95....100.... 110 etc. Kan gewoon lui zijn en dat is wel op te lossen maar duurt even.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987