moeilijk boven de 80 uit......

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 7 jan, 2007 10:28

en een sportfilter zonder aanpassingen aan je carburateur moet je niet doen, gewoon de org filter monteren.

Timmmmie
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 17:59
Locatie: schijndel city

Bericht door Timmmmie » zo 7 jan, 2007 10:32

ik trek gewoon door tot zijn 75 in zijn 3 en schakel ik over maar dan doet hij haast niks meer, heel moeilijk kruipt hij naar de 80-85 en gister zelfs (jawel) tot de 90 maar dan moet ik het gaspendaal echt in de rubber mat duwen. het is net alsof ik gaskabel te kort kom.

Timmmmie
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 17:59
Locatie: schijndel city

Bericht door Timmmmie » zo 7 jan, 2007 10:35

backfire schreef:en een sportfilter zonder aanpassingen aan je carburateur moet je niet doen, gewoon de org filter monteren.
origineel filter heb ik natuurlijk ook op gehad maakt geen verschil....enne het oog wil ook wat......toch

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 7 jan, 2007 10:46

Het oog? het zit onder je motorkap

Maar let maar niet op mij, want ik ben een turbo er op aan het maken, dan is zo'n luchtfilter niet echt bruikbaar.

maar je moet ff proberen of ie in zijn 3 doortrekt tot 90.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » zo 7 jan, 2007 10:58

Kan je wel volgas geven? Hoewel ie zonder volgas ook boven de 80 moet komen. Iemand het pedaal laten vloeren (terwijl de motor niet loopt natuurlijk) en dan even aan de gasklep voelen of ie vol open staat.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 7 jan, 2007 14:48

backfire schreef:en een sportfilter zonder aanpassingen aan je carburateur moet je niet doen, gewoon de org filter monteren.
Dit maakt voor de top niks uit. Heb zo erg lang rondgereden.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 7 jan, 2007 15:30

Punky we hebben het hier over een eend die 80 haalt, dat kan makkelijk aan een slechte carburatie liggen.

Overigens het feit dat hij dezelfde top haalt wil niet zeggen dat het goed is voor het motortje, als je mengsel te schraal wordt doordat de restrictie weg is bij het aanzuigen van de lucht kan je motor ook de nodige extra slijtage ondervinden. Zolang je je sproeiers niet aanpast is het niet aan te bevelen.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 7 jan, 2007 17:50

Dat klopt, ik wilde alleen zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat alleen een open-luchtfilter een verlies van 40 km/uur kan veroorzaken.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Tom
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 22 okt, 2003 11:59

Bericht door Tom » zo 7 jan, 2007 18:22

Klopt, ik rij Visa met een open K&N zonder aangepaste sproeier bezetting....en dat scheelt geen 40kmh
Hij loopt mooi, trekt goed, haalt zijn top als het nodig is en is nog zuinig ook. Daar kan het dus niet aan liggen.

Wat al aangehaald is, trekt hij goed door zijn versnellingen heen? Wellicht een idee als een boschenaar even een rondje meerijdt, wellicht dat die al een eerste indruk kan hebben...qua toeren enzo.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 7 jan, 2007 18:44

Was al een pbtje weg naar de starter van het topic. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Timmmmie
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 17:59
Locatie: schijndel city

Bericht door Timmmmie » zo 7 jan, 2007 19:25

had je berichtje gekregen dolf en ik wacht nog een paar dagen af en zal hem eens goed doortrekken in zijn 3. als er dan niks verandert dan neem ik zeker contact met je op...stel het erg op prijs.

maar de 2cv trekt wel goed op en het gaat goed tot ik van zijn 3 naar zijn 4 ga, rijdt dan inmiddels 70/75 km en dan trekt hij heel moeilijk door en kruipt naar de 80/85 km.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 7 jan, 2007 19:29

Dan laat het maar weten. Ik woon in Veghel en werk in Vught, dus dat afspreken lijkt me geen probleem. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » zo 7 jan, 2007 19:41

niet aleen de 3 hoor 2 ook lkkr doortrekken.
ik trek geregelt tot de 55 kmp.
heel af en toe 65. :lol:
als je em goed warm laat lopen kan ie dat zat hebben. :lol:
(zorg wel dat je genoeg olie in je blokkie hebt) :lol:
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » zo 7 jan, 2007 19:46

Tom schreef:Klopt, ik rij Visa met een open K&N zonder aangepaste sproeier bezetting....en dat scheelt geen 40kmh
Hij loopt mooi, trekt goed, haalt zijn top als het nodig is en is nog zuinig ook. Daar kan het dus niet aan liggen.

Wat al aangehaald is, trekt hij goed door zijn versnellingen heen? Wellicht een idee als een boschenaar even een rondje meerijdt, wellicht dat die al een eerste indruk kan hebben...qua toeren enzo.
Ik heb dit echter WEL meegemaakt met een visa, door een aanvoerbuis van 50 cm te monteren tussen de carb. en de k&N
ik kwam met moeite aan 90 km per uur :!: (met een visa!!!!)

poos lopen zoek naar alles, het lag dus uteidelijk aan een geribbelde slang van dus 50cm omdat ik het luchtfilter iets had verlegd! slang er tussen weg, en de 120 was weer haalbaar!

dus wie weet kan het aan een simpel filter (of aanzuigbuis) liggen!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 7 jan, 2007 20:05

Toch zou ik het originele filter monteren. Zo kun je in ieder geval uitsluiten dat het niet aan dat andere filter ligt. Dan maar wat minder geluid tijdelijk totdat je erachter bent waar het aan ligt.

Maakt ie simpelweg toeren te weinig dat ie daarom blijft hangen rond de 85? Is de versnellingsbak wel de juiste. Kan het me haast niet voorstellen. Maar met een veel te lange 4... dat trekt ie dan niet.

Hoe is de kleur van de bougies? Hoe zijn de contactpuntjes, bougiekabels etc? Dat is hiervoor al genoemd.

Als dat allemaal goed is, dan is ie gewoon lui. Of het blok is versleten... even compressie meten wil je dat zeker weten.

En anders lekker de snelweg op een stuk. Zorg dat de olie op peil staat en ga ermee spelen. Dus dan weer even volgas, dan weer rustig en dan weer oppakken. Wie weet gaat ie daarna wel 95....100.... 110 etc. Kan gewoon lui zijn en dat is wel op te lossen maar duurt even.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie