Alles in, over, rond en op de koets.
-
CitRoel
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1229
- Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
- Locatie: Tolkamer
Bericht
door CitRoel » do 22 feb, 2007 17:26
Omdat ik vaker aan mensen heb proberen duidelijk te maken dat er 2 manieren zijn om je dakje open te hebben en ik het eigenlijk niet goed uit kan leggen hierbij de foto's...
Let op...
mijn bescheiden mening.
Naar mijn idee fout...
Je dakje klemt onder de beugel...
Naar mijn idee goed...
Dakje ligt dieper en niet klem tussen beugel en koets...
Ik hoop dat iedereen die ik het eerst heb proberen duidelijk te maken het nu wel begrijpt én snapt.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
Jeffrey's-Turps-Anas
- Regelmatige poster

- Berichten: 150
- Lid geworden op: wo 6 apr, 2005 20:11
- Locatie: Beek
Bericht
door Jeffrey's-Turps-Anas » do 22 feb, 2007 17:31
op deze manier vang je ook nog meer wind, bovendien kan je dan ook die hengel in het midden vast klikken en klappert de boel niet zo veel, en ga vooral niet met dakje half open op de snelweg rijden hahaha

2cv6charlestongrijs`90/2cv6blueCamargue'73
-
CitRoel
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1229
- Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
- Locatie: Tolkamer
Bericht
door CitRoel » do 22 feb, 2007 17:34
Ach 80 á 90 gaat best goed, alleen als je een vrachtwagen tegen komt klappert het wel wat. Maar wel op mijn manier open dan hè...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
dyane_maniac
- Heavy user

- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Bericht
door dyane_maniac » do 22 feb, 2007 17:37
CitRoel schreef:Ach 80 á 90 gaat best goed, alleen als je een vrachtwagen tegen komt klappert het wel wat. Maar wel op mijn manier open dan hè...
ja dat was schrikken de eerste keer dak half open met de eend. mijn eerste a-tiep was een dyane en daarbij kun je dus wel rustig met 130 op de teller met het dak half open rijden en met een eend dus NIET.
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » do 22 feb, 2007 19:08
Volgens de gebruiksaanwijzing mag je met een half open dak ook niet harder als 80km/uur.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
backfire
- Addicted user

- Berichten: 5838
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » do 22 feb, 2007 19:43
ik doe het ook altijd op de 2e manier, lijkt mij ook logisch in verband het niet afknellen en de daarvoor bestemde band kun je dan vastmaken aan de middelste beugel.
-
Robbert.
- Veelvuldig poster

- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
- Locatie: Groningen
-
Contacteer:
Bericht
door Robbert. » do 22 feb, 2007 20:08
haha, die foto's zijn n.a.v. de fout van mij zoals te zien in het topic Oneindige Quiz.
Was daar alleen voor de foto, maar rijdt normaliter altijd met helemaal opgerold dak.
Bedankt voor de foto's CitRoel (ookal was ik er al achter wat jullie bedoelden)

2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
-
gerbenv6
- Regelmatige poster

- Berichten: 163
- Lid geworden op: za 14 jan, 2006 23:44
- Locatie: Emmeloord
Bericht
door gerbenv6 » do 22 feb, 2007 21:47
Zelfs ik snap het!

Wat is er nou mooier dan een lelijke eend?
2cv6 spécial 1986
-
Bob
- Beginner

- Berichten: 39
- Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 00:42
- Locatie: Waasmunster
Bericht
door Bob » vr 23 feb, 2007 02:16
Mijn half open, correct gevouwen dakje klappert al vanaf 50 tot 60 km. Dat was een ontgoocheling toen ik mijn eend 5 jaar terug kocht (met nieuw dak toen) aangezien de Dyane die ik in een vorig leven had, daar helemaal geen last van had. Zoals iemand hier al schreef.
Ik denk dat de oorzaak te zoeken is in het wegvallen van de spanning op beide zij-elastieken, zodra je het dakje openvouwt.
Zou daar nu echt geen oplossing voor bestaan, want het cabrio-gevoel zou toch een sterk punt moeten zijn bij de 2cv. Het dak helemaal oprollen is prima in hoogzomer, maar voor de rest toch iets te omslachtig.
-
supercees
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
Bericht
door supercees » vr 23 feb, 2007 08:48
Bob schreef: Het dak helemaal oprollen is prima in hoogzomer, maar voor de rest toch iets te omslachtig.
omslachtig? binnen 1 minuut is je dakje opgerold! boven de 13 graden gaat mijn dakje helemaal open, lekker fris, lekker fruitig!
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
backfire
- Addicted user

- Berichten: 5838
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » vr 23 feb, 2007 09:06
Ja ok, maar in 5 seconden heb je hem tot de helft open en ook weer net zo snel dicht.
Overigens werkt die van mij ook tot 80 naar behoren.
-
bartje2212
- Regelmatige poster

- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Bericht
door bartje2212 » vr 23 feb, 2007 09:49
ik doe het dakje eigenlijk ook altijd helemaal open. Ik heb dit afgelopen zomer zo vaak gedaan dat ik geloof ik al binnen 30 seconden het dak weer dicht had. Ga daar maar eens naast staan met je superluxe hardtopcabrio of ander automatisch dakjesmobiel. die moeten wachten op dat slome dak terwijl ze ondertussen zeiknat worden....haha
@citroel: wat is ie toch mooi blauw! mooi kleurtje!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
CitRoel
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1229
- Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
- Locatie: Tolkamer
Bericht
door CitRoel » za 24 feb, 2007 13:34
Ik sta er versteld van dat niemand commentaar heeft!!
Gelukkig dat iedereen het snapt, een paar foto's maken meer duidelijk dan een hele berg tekst.
@ Bartje. Dankjewel... Het kost wat maar ik ben er erg blij mee!
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
Green-Duckman
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1366
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Bericht
door Green-Duckman » zo 25 feb, 2007 10:28
Wat ik zelf ook heel soms doe (want ik rol hem eigenlijk altijd helemaal open!) ik haal het dakje van de beugel en klem hem dat vast met die druk knoopjes aan de middelste stang boven je hoofd! Sorry geen mooie uitleg foto!

2cv Vert Bambou '79