Dakje open op 2 manieren...

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Dakje open op 2 manieren...

Bericht door CitRoel » do 22 feb, 2007 17:26

Omdat ik vaker aan mensen heb proberen duidelijk te maken dat er 2 manieren zijn om je dakje open te hebben en ik het eigenlijk niet goed uit kan leggen hierbij de foto's...

Let op... mijn bescheiden mening.

Naar mijn idee fout...
Afbeelding

Je dakje klemt onder de beugel...
Afbeelding

Naar mijn idee goed...
Afbeelding

Dakje ligt dieper en niet klem tussen beugel en koets...
Afbeelding

Ik hoop dat iedereen die ik het eerst heb proberen duidelijk te maken het nu wel begrijpt én snapt.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Jeffrey's-Turps-Anas
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 6 apr, 2005 20:11
Locatie: Beek

Bericht door Jeffrey's-Turps-Anas » do 22 feb, 2007 17:31

op deze manier vang je ook nog meer wind, bovendien kan je dan ook die hengel in het midden vast klikken en klappert de boel niet zo veel, en ga vooral niet met dakje half open op de snelweg rijden hahaha :lol:
2cv6charlestongrijs`90/2cv6blueCamargue'73

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » do 22 feb, 2007 17:34

Ach 80 á 90 gaat best goed, alleen als je een vrachtwagen tegen komt klappert het wel wat. Maar wel op mijn manier open dan hè...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 22 feb, 2007 17:37

CitRoel schreef:Ach 80 á 90 gaat best goed, alleen als je een vrachtwagen tegen komt klappert het wel wat. Maar wel op mijn manier open dan hè...
ja dat was schrikken de eerste keer dak half open met de eend. mijn eerste a-tiep was een dyane en daarbij kun je dus wel rustig met 130 op de teller met het dak half open rijden en met een eend dus NIET.

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 22 feb, 2007 19:08

Volgens de gebruiksaanwijzing mag je met een half open dak ook niet harder als 80km/uur.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 22 feb, 2007 19:43

ik doe het ook altijd op de 2e manier, lijkt mij ook logisch in verband het niet afknellen en de daarvoor bestemde band kun je dan vastmaken aan de middelste beugel.

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Robbert. » do 22 feb, 2007 20:08

haha, die foto's zijn n.a.v. de fout van mij zoals te zien in het topic Oneindige Quiz.

Was daar alleen voor de foto, maar rijdt normaliter altijd met helemaal opgerold dak.

Bedankt voor de foto's CitRoel (ookal was ik er al achter wat jullie bedoelden) ;)
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

gerbenv6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 163
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 23:44
Locatie: Emmeloord

Bericht door gerbenv6 » do 22 feb, 2007 21:47

Zelfs ik snap het! :lol:
Wat is er nou mooier dan een lelijke eend?
2cv6 spécial 1986

Bob
Beginner
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 00:42
Locatie: Waasmunster

Bericht door Bob » vr 23 feb, 2007 02:16

Mijn half open, correct gevouwen dakje klappert al vanaf 50 tot 60 km. Dat was een ontgoocheling toen ik mijn eend 5 jaar terug kocht (met nieuw dak toen) aangezien de Dyane die ik in een vorig leven had, daar helemaal geen last van had. Zoals iemand hier al schreef.

Ik denk dat de oorzaak te zoeken is in het wegvallen van de spanning op beide zij-elastieken, zodra je het dakje openvouwt.
Zou daar nu echt geen oplossing voor bestaan, want het cabrio-gevoel zou toch een sterk punt moeten zijn bij de 2cv. Het dak helemaal oprollen is prima in hoogzomer, maar voor de rest toch iets te omslachtig.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 23 feb, 2007 08:48

Bob schreef: Het dak helemaal oprollen is prima in hoogzomer, maar voor de rest toch iets te omslachtig.
omslachtig? binnen 1 minuut is je dakje opgerold! boven de 13 graden gaat mijn dakje helemaal open, lekker fris, lekker fruitig!
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 23 feb, 2007 09:06

Ja ok, maar in 5 seconden heb je hem tot de helft open en ook weer net zo snel dicht.

Overigens werkt die van mij ook tot 80 naar behoren.

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » vr 23 feb, 2007 09:49

ik doe het dakje eigenlijk ook altijd helemaal open. Ik heb dit afgelopen zomer zo vaak gedaan dat ik geloof ik al binnen 30 seconden het dak weer dicht had. Ga daar maar eens naast staan met je superluxe hardtopcabrio of ander automatisch dakjesmobiel. die moeten wachten op dat slome dak terwijl ze ondertussen zeiknat worden....haha

@citroel: wat is ie toch mooi blauw! mooi kleurtje!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 24 feb, 2007 13:34

Ik sta er versteld van dat niemand commentaar heeft!! :)

Gelukkig dat iedereen het snapt, een paar foto's maken meer duidelijk dan een hele berg tekst.

@ Bartje. Dankjewel... Het kost wat maar ik ben er erg blij mee!
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » zo 25 feb, 2007 10:28

Wat ik zelf ook heel soms doe (want ik rol hem eigenlijk altijd helemaal open!) ik haal het dakje van de beugel en klem hem dat vast met die druk knoopjes aan de middelste stang boven je hoofd! Sorry geen mooie uitleg foto! :lol:
2cv Vert Bambou '79

Plaats reactie