Bericht
door backfire » vr 6 apr, 2007 00:47
Ja welke lak is steenslag bestendig? Ik bedoel de 2k lak die ik gebruik is een industrielle lak, lagere glans maar een hogere stootvastheid. Schuren van deze lak is net zoals kataforese lak een ramp (kataforese is gelijk aan poedercoating qua hardheid). Ik ga de onderzijde nog 1 keer opschuren, dan komt er bodyschutz tegen en vervolgens de laatste laklaag. De bodyschutz is natuurlijk een ideale demping en steenslagbescherming.
Niet alleen dat je makkelijk alles herkend, het staat ook wel gaaf.
@BW, er zijn meerdere mogelijkheden om de oude tectyl laag te verwijderen. Zelf doe ik het op de volgende manier:
1. pak een klein plamuurmesje en een heteluchtpistool. Zet het heteluchtpistool op een lage stand van bv 200 graden. Dan wordt de tectyl zacht en kun je deze er makkelijk afsteken met het mesje.
2. Daarna de boel nat maken met koudontvetter (is motorblok reiniger en deze kun je ook in spuitbus verkrijgen, zelf heb ik een blik van 5 liter). Deze goed in laten trekken, desnoods nog een paar keer nat maken. Vervolgens kun je met wat oude todden en de ontvetter de restjes van het tectyl er zonder moeite afkrijgen.
3. ff nalopen met schone tot en wat wasbenzine.
4. Nu kun je de boel ontroesten en in de menie zetten.
5. Persoonlijk zou ik er dan nog een dekkende verf overheenzetten en dan pas weer opnieuw in de tectyl spuiten.
Andere optie, snij,knip of hoe je het wil doen, de plaat er uit. Haal een mooi aluminium plaatje en teken de vorm over, zorg er wel voor dat je de totale breedte inclusief chassisbalken afmeet. Pak vier carosserieklemmetjes, boor vier gaatjes in je chassis en zet de alu plaat met 4 schroeven vast.