Dat was niet heel gek, zijn vader gebruikte de auto tien jaar lang, door weer en wind (en sneeuw en pekel) als daily driver en hij stond altijd buiten langs de stoep geparkeerd. De garage gaf aan dat hij het misschien wel kon lassen, maar dat het waarschijnlijk goedkoper was om een nieuwe koets te kopen. Hij had niet de middelen om op dat moment dit te laten doen en overwoog om de eend weg te doen. Nou kende ik zijn vader ook en zag hem met regelmaat, met een enorme baard, door het dorp rijden. Ik vond dat hij hem niet weg mocht doen en bood aan om de eend bij mij droog in de schuur te zetten totdat er een tijd zou komen dat we wel de tijd en de middelen zouden hebben om er iets aan te doen.
Die tijd is ondertussen aangebroken en ik wil direct van de mogelijkheid gebruik maken om te leren lassen. Wij hebben allebei geen ervaring met plaatwerk, dus dat moeten we allemaal nog opdoen. Ik heb al wel met regelmaat aan mijn motoren gesleuteld, maar meer dan de carburateur schoonmaken heb ik nog niet gedaan bij een auto.
Van het proces film ik "ter leering ende vermaeck" videos en plaats die op youtube. Deel 1 is zojuist geplaatst: https://youtu.be/3wtf6GLvfCQ
Wij willen er vooral van leren, dus als jullie iets zien wat we beter/makkelijker kunnen doen, dan horen we dat graag