
Normaal mag er maar 14,7V bijgeladen worden.
Bij 15V of meer is de spanningsregelaar dus niet meer zo prima.
Misschien preventief vervangen, voor je de accu leegkookt?
Hoe nauwkeurig is die 15V gemeten ?rocco schreef:Ja, die heeft twee polen.
Normaal mag er maar 14,7V bijgeladen worden.
Bij 15V of meer is de spanningsregelaar dus niet meer zo prima.
Misschien preventief vervangen, voor je de accu leegkookt?
zelf vervangen is veel leuker, leerzaam en vooral goedkoper. Als je lid bent van de 2cvclub nederland dan heb je in het nieuwe clubblad een paar pagina's gevonden waarin heel duidelijk en met illustraties beschreven wordt hoe je de koppeling moet vervangen. ook staat op deze site een uitgebreid artikel over het vervangen van de koppeling ( http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/koppeling.html )Handjes schreef:Gezien het geurtje, je lage topsnelheid en het feit dat de ontsteking prima is, denk ik dat je koppeling versleten is. Je schrijft dat het toerental wel omhoog ging, maar de snelheid niet. Dat is een typisch versleten koppeling verhaal. Dat zal als het 'goed' is, alleen maar erger worden (wel gas, geen snelheid).
Koppeling vervangen kan elke 2cv-specialist in 3-4 uurtjes. Kost je dan 200-400 euro, afhankelijk van de specialist.
Dan zou ik toch eens kijken naar onsteking en kleppen.Casonline schreef:Het toerental ging juist niet omhoog bij het indrukken van het gas ging het motertje alleen een wat zwaarder geluid maken en ging niet sneller draaien. Dat is dus precies waarom ik me afvroeg wat het was.
Ik denk dus dat het niet m'n koppeling is. En het geurtje van een slippende koppeling ken ik.
gelijk je spanningsregelaar vervangen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! anders gaat je accu koken!!!!!Casonline schreef:Het probleem lijkt zichzelf aardig opgelost te hebben net ff een ritje gemaakt en haalde na een stukje heuvel af ik denk ergens tussen de 110 en 115 km/h en kon haar daar heel aardig houden, daar ben ik tevreden mee.
Waar ik wel tegenaan liep was iets geks bij het meten accu;
met choke aan ik denk ongeveer 2000 toeren, lade hij met 14,80 á 14,85 volt zelfs bij veel meer toeren ( ff flink gas geven) das wel redelijk ok, iets te hoog maar ik weet ook niet hoe precies mijn multimeter is.
Zodra ik de lampen aanzette ging de moter langzamer draaien (niet zo gek) maar steeg de laadspanning naar 15,20 á 15,25 Volt. Nou ben ik niet zo bekend met electronica maar volgens mij klopt er dan iets niet helemaal, of is dat normaal?? (ik heb trouwens direct op de accu gemeten)
Iemand een idee, of heeft dat allemaal met die spanningregelaar te maken??