Olielampje brand

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ducky Willem
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: do 21 jun, 2007 15:31
Locatie: Wageningen

Olielampje brand

Bericht door Ducky Willem » wo 19 nov, 2008 09:11

Wie o Wie kan mij vertellen waarom mijn olielampje blijft branden. Als ik een kwartiertje onderweg ben gaat het olielampje branden :( . In het begin wat arzelend met op een gegeven moment brand ie vol op. Er zit genoeg olie in, dat heb ik na gekeken. WAT KAN HET ZIJN :? ????

Alvast bedankt.
Willem
Beter 1 eend in de hand dan 10 in de lucht

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 441
Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Charly » wo 19 nov, 2008 09:30

Kapotte oliedruksensor?
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 19 nov, 2008 10:43

Check de kabel naar de sensor even. Misschien geoxideerd of beschadigd? En anders kun je de sensor vervangen. Zit aan de linkerzijkant. Net voor de cilinder ( als je vanaf de zijkant kijkt).

Je weet zeker dat het om het oliedruklampje gaat en niet om het lampje van de remvloeistof?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » wo 19 nov, 2008 22:55

Waar zit de sensor eigenlijk verstopt? Want bij mijn dyane doet hij het helemaal niet (meer - tenminste).
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 19 nov, 2008 23:15

Als je voor je blokje gaat staan met je gezicht richting de voorruit. Dan moet je aan de rechterzijde kijken net achter de koeltunnel. Hij zit zeg maar onder de benzinepomp.

Het kleine witte blokje onder de benzinepomp dat uit het carter steekt.

Afbeelding
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » do 20 nov, 2008 21:11

je kan hem op de foto hier mooi zien zitten tussen de olie leiding rechts onder de cylinder een cm links van de kop van de ratel ;-)
see you when you see me

Ward
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: di 8 apr, 2008 12:01
Locatie: Den Haag

Bericht door Ward » wo 26 nov, 2008 19:04

Dag Willem,

De oliesensor lijkt mij niet het probleem, want deze zou het wel of niet doen en niet uitgaan wanneer de motor warm is.
De olie wordt dunner naar mate hij warmer wordt. Er zou sprake kunnen zijn van uitgesleten lagerschalen van de krukstangen op de krukas. Hier wordt dan weinig tegendruk geleverd en loopt er teveel olie doorheen, waardoor de oliedruk afneemt. Dit is een gebruikelijk verschijnsel bij oude motoren die veel kilometers hebben gelopen. Het risico is dat er hierdoor echt een te lage oliedruk ontstaat en dat er dus bijvoorbeeld te weinig olie in de koppen komt, waardoor daar ook weer overmatige slijtage zal plaatsvinden. Ik zou dus eens langs een garage gaan die apparatuur heeft om de werkelijke oliedruk te meten. Want als het is zoals ik denk dat het is, dan is het tijd om een motorrevisie uit te voeren.
Ik weet dit uit eigen ervaring met een andere oldtimer, toen het lampje ging branden was het redelijk snel afgelopen (paar kilometer) met het mercedes blokje :wink:

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 27 nov, 2008 14:06

Ward,het is goed bedoeld,maar jij weet niet hoe slecht die oliedrukschakelaars zijn en de lagers van een eend kan je niet vergelijken
met die van een mercedes

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 27 nov, 2008 17:43

De oliedruk is ook niet vergelijkbaar :)

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 27 nov, 2008 23:40

Gewoon een schakelaar kopen voor een paar euro en uitproberen dus :)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » za 29 nov, 2008 22:37

Charly schreef:Kapotte oliedruksensor?
Vast wel, ik heb er ook al twee versleten.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Plaats reactie