Olielampje brand
- Ducky Willem
- Beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: do 21 jun, 2007 15:31
- Locatie: Wageningen
Olielampje brand
Wie o Wie kan mij vertellen waarom mijn olielampje blijft branden. Als ik een kwartiertje onderweg ben gaat het olielampje branden . In het begin wat arzelend met op een gegeven moment brand ie vol op. Er zit genoeg olie in, dat heb ik na gekeken. WAT KAN HET ZIJN ????
Alvast bedankt.
Willem
Alvast bedankt.
Willem
Beter 1 eend in de hand dan 10 in de lucht
Check de kabel naar de sensor even. Misschien geoxideerd of beschadigd? En anders kun je de sensor vervangen. Zit aan de linkerzijkant. Net voor de cilinder ( als je vanaf de zijkant kijkt).
Je weet zeker dat het om het oliedruklampje gaat en niet om het lampje van de remvloeistof?
Je weet zeker dat het om het oliedruklampje gaat en niet om het lampje van de remvloeistof?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Als je voor je blokje gaat staan met je gezicht richting de voorruit. Dan moet je aan de rechterzijde kijken net achter de koeltunnel. Hij zit zeg maar onder de benzinepomp.
Het kleine witte blokje onder de benzinepomp dat uit het carter steekt.
Het kleine witte blokje onder de benzinepomp dat uit het carter steekt.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
Dag Willem,
De oliesensor lijkt mij niet het probleem, want deze zou het wel of niet doen en niet uitgaan wanneer de motor warm is.
De olie wordt dunner naar mate hij warmer wordt. Er zou sprake kunnen zijn van uitgesleten lagerschalen van de krukstangen op de krukas. Hier wordt dan weinig tegendruk geleverd en loopt er teveel olie doorheen, waardoor de oliedruk afneemt. Dit is een gebruikelijk verschijnsel bij oude motoren die veel kilometers hebben gelopen. Het risico is dat er hierdoor echt een te lage oliedruk ontstaat en dat er dus bijvoorbeeld te weinig olie in de koppen komt, waardoor daar ook weer overmatige slijtage zal plaatsvinden. Ik zou dus eens langs een garage gaan die apparatuur heeft om de werkelijke oliedruk te meten. Want als het is zoals ik denk dat het is, dan is het tijd om een motorrevisie uit te voeren.
Ik weet dit uit eigen ervaring met een andere oldtimer, toen het lampje ging branden was het redelijk snel afgelopen (paar kilometer) met het mercedes blokje
De oliesensor lijkt mij niet het probleem, want deze zou het wel of niet doen en niet uitgaan wanneer de motor warm is.
De olie wordt dunner naar mate hij warmer wordt. Er zou sprake kunnen zijn van uitgesleten lagerschalen van de krukstangen op de krukas. Hier wordt dan weinig tegendruk geleverd en loopt er teveel olie doorheen, waardoor de oliedruk afneemt. Dit is een gebruikelijk verschijnsel bij oude motoren die veel kilometers hebben gelopen. Het risico is dat er hierdoor echt een te lage oliedruk ontstaat en dat er dus bijvoorbeeld te weinig olie in de koppen komt, waardoor daar ook weer overmatige slijtage zal plaatsvinden. Ik zou dus eens langs een garage gaan die apparatuur heeft om de werkelijke oliedruk te meten. Want als het is zoals ik denk dat het is, dan is het tijd om een motorrevisie uit te voeren.
Ik weet dit uit eigen ervaring met een andere oldtimer, toen het lampje ging branden was het redelijk snel afgelopen (paar kilometer) met het mercedes blokje