AZL57 schreef: ↑vr 2 sep, 2022 17:05
Kan ook een slechte verbinding tussen de draad en de stekker, heb ook een keer gehad, daardoor was mijn lichtschakelaar afgebrand,
De stekker zit volgens mij goed aan de draad en de stekker klemde ook netjes aan de pin aan het contact, ik zie ook geen sporen van vonkvorming aan de buitenkant of zo. Sowieso plan ik wel om ooit eens de hele kabelboom nieuw te maken want er is al eea aan geklust geweest...
Maar het zit echt in het contactslot. IVARIO had al gezegd dat hij dat eens voor gehad heeft maar inderdaad net achter het contactslot een slecht contact. Toen voelde alles nog prima aan maar startte Soleille wel nog betrouwbaar na 2-3 keer. Er zal waarschijnlijk toen al intern iets aan het scheuren geweest zijn wat uiteindelijk door weerstandwarmte en trillingen verergerd is, want eergisteren voelde ik dat het pinnetje echt los zat, toen ze uiteindelijk startte viel ze ook meteen stil van zodra ik aan dat pinnetje kwam en achteraf kwam zelfs de benzinemeter niet meer op.
De nieuwe contactrol is inmiddels samen met het Dynatek pakket binnen, morgen even wat sleutelen dus.
Het is stilaan herfst, dus Soleille zal nog weinig rijden dit jaar, een relais tussen het contact zetten staat nu alvast op het lijstje van prioriteiten, dat wou ik sowieso al doen met de verlichting om de lichtschakelaar te ontzien zodat daar inderdaad ook minder spectaculaire dingen mee kunnen gebeuren mocht het ooit fout gaan.
IVARIO schreef: ↑vr 2 sep, 2022 17:40
Isabelle schreef: ↑vr 2 sep, 2022 12:37Leuke reis gehad met Claudette en de bus?
Goh, dat viel helaas wat tegen: de bus is na drie dagen in panne gevallen: één bougie eruit geblazen en niet meer voldoende schroefdraad aanwezig om er eentje in te draaien. Ook op een zeer moeilijk bereikbare plaats om een helicoil te laten plaatsen, dus besloten om de bus naar België terug te laten brengen. Wordt op 21/09 gedaan; gelukkig zijn we er voor verzekerd. Wel nog een aantal dagen in een mooi chateau gezeten, maar dan terug naar België gegaan en hier verder vakantie gevierd.
Ach ja, met die oude bakken kan er al eens iets misgaan...
Ai, da's minder. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat een helicoil plaatsen dik tegenvalt met een boxer in de motorruimte van de bus. Gelukkig inderdaad dat je verzekerd bent om de bus terug te laten brengen in plaats van je vakantie te moeten vergallen om het ter plaatse opgelost te krijgen!
Ik heb het gehad met een Volvo V70, daar was blijkbaar eerder al een timesert gebruikt, die was er met bougies vervangen mee uitgekomen, nieuwe timesert gebruikt maar die had blijkbaar geen grip genoeg: bougie er uit en penbobine kapot geklapt. Gelukkig bestaat er ook nog een dikkere "big sert" en is de bereikbaarheid geen probleem met een lijnmotor, maar met takelen en nieuwe penbobine toch even een tegenvaller. Heb me daarna toen ook maar aangesloten bij de wegenwacht met die auto, is er natuurlijk nooit meer onderweg iets mee fout gegaan.