carterontluchting sportluchtfilter oilcatchtank
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Daar heb je gelijk in. Maar zag zo geen betere plek. En er hoeft maar 1 slang los. Ga zo nog ff kijken voor een andere plek, maar ben bang dat die er niet is. Of ik moet een lange slang naar achteren gaan trekken.
Hoe lang mag die afstand eigenlijk zijn?
Hoe lang mag die afstand eigenlijk zijn?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
'k heb wel eens gehoord dat die slang niet te lang mag zijn i.v.m. de onderdruk in't carter ofzo... (maar kwee nie zeker meer)
nog even die van mij, deze rij ik nu al 2000 km mee, geen problemen!!!! in principe hetzelfde als dat (mooiere) potje, bij mij komt de olie in
dat T stuk... gaat perfeckt, dus dat potje moet dan helemaal wel goed gaan. Mits je olie vulhals goed is natuurlijk..
http://img248.imageshack.us/img248/6978/web501aw.jpg
deze link dus maar even
nog even die van mij, deze rij ik nu al 2000 km mee, geen problemen!!!! in principe hetzelfde als dat (mooiere) potje, bij mij komt de olie in
dat T stuk... gaat perfeckt, dus dat potje moet dan helemaal wel goed gaan. Mits je olie vulhals goed is natuurlijk..
http://img248.imageshack.us/img248/6978/web501aw.jpg
deze link dus maar even
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Addicted user
- Berichten: 5835
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Lengte maakt niet uit, als je ook de diameter aanpast en er voor zorgt dat er geen knik of slingering in zit. De formule weet ik niet daar ik die opleiding niet gehad hebt, maar er is een formule om de doorstroomweerstand te meten van een buis. Je kent het wel, kort buisje van 16mm diameter en 2 cm lengte kun je makkelijk door ademen, zelfde buisje van 2 meter lengte dan wordt het al heel erg lastig.
FF ter info, alle oude racemotoren hebben een carterontluchtingslang van de cilinderkop tot achter het achterwiel. Schatting zo'n 1,5 meter slang af fabriek.
FF ter info, alle oude racemotoren hebben een carterontluchtingslang van de cilinderkop tot achter het achterwiel. Schatting zo'n 1,5 meter slang af fabriek.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
mmm, dan neem ik m'n woorden terug.., ik meen iets opgevangen te hebben van Le patron.. maar goed kan ik verkeerd begrepen hebben
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
nee het is een T stuk vette lucht via dat filtertje... en olie gaat, omdat ie iets naar beneden staat, in dat doppie zitten (einde T stuk) ..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Addicted user
- Berichten: 5835
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
mmm dan moet ik dat dan toch eens met de baas gaan kortsluiten.charleston tuning schreef:mmm, dan neem ik m'n woorden terug.., ik meen iets opgevangen te hebben van Le patron.. maar goed kan ik verkeerd begrepen hebben
zelfs circuitwagens hebben vaak oliecatchtankje tegen schutbord, denk eerder dat ligging en diameter belangrijker zijn. Maar misschien dat G een antwoord heeft die mij overtuigd, dan ben ik de laatste die de baas tegen spreekt. (kzou niet durven)
Ik heb mijn powerfilter gewoon zo zitten.
De slang zorgt voor frisse lucht, waar de motor wel behoefte aan heeft bij de wat hogere temperaturen.
Voor de carter ontluchting heb ik ook een klein filtertje, hij gooit er enkel haast nooit (lees: geen) vuiligheid uit.
De slang zorgt voor frisse lucht, waar de motor wel behoefte aan heeft bij de wat hogere temperaturen.
Voor de carter ontluchting heb ik ook een klein filtertje, hij gooit er enkel haast nooit (lees: geen) vuiligheid uit.
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
werk jij bij le patronbackfire schreef:mmm dan moet ik dat dan toch eens met de baas gaan kortsluiten.charleston tuning schreef:mmm, dan neem ik m'n woorden terug.., ik meen iets opgevangen te hebben van Le patron.. maar goed kan ik verkeerd begrepen hebben
zelfs circuitwagens hebben vaak oliecatchtankje tegen schutbord, denk eerder dat ligging en diameter belangrijker zijn. Maar misschien dat G een antwoord heeft die mij overtuigd, dan ben ik de laatste die de baas tegen spreekt. (kzou niet durven)
heb jij mij al eens geholpen dan? met een nokkenas ..?? ik had toen zo'n mooi koffertje mee
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
hey, dit is de oplossing, en vet geluid, en koele lucht!!Revers99 schreef:Ik heb mijn powerfilter gewoon zo zitten.
De slang zorgt voor frisse lucht, waar de motor wel behoefte aan heeft bij de wat hogere temperaturen.
Voor de carter ontluchting heb ik ook een klein filtertje, hij gooit er enkel haast nooit (lees: geen) vuiligheid uit.
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/