carterontluchting sportluchtfilter oilcatchtank

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 26 apr, 2006 08:07

is dat potje niet wat klein voor jou blokje?
Dat potje/blikje zit toch met een uur vol ;)

maar het ziet er goed uit!
beter dan mijn lipton-flesje :mrgreen:
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 26 apr, 2006 09:40

Misschien met het huidige blokje sneller als gewenst, maar op dit blok wil ik hem wel vast testen.
Groter krijg je ook nergens meer kwijt onder de kap. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 26 apr, 2006 11:11

zal wel meevallen hoor, maar geinig gedaan zo. Maar op spatbord vastzetten?? is dat niet onhandig, nou moet je de olieopvangbak losmaken als je spatbord wil verwijderen.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 26 apr, 2006 11:41

Daar heb je gelijk in. Maar zag zo geen betere plek. En er hoeft maar 1 slang los. Ga zo nog ff kijken voor een andere plek, maar ben bang dat die er niet is. Of ik moet een lange slang naar achteren gaan trekken.

Hoe lang mag die afstand eigenlijk zijn?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 26 apr, 2006 11:46

2 meter

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 26 apr, 2006 12:05

Ohh, dan kan ie zelfs na het luchtfilter komen.

Dat is mooi. :lol:

Heb daar nog plek vrij
Dan komt ie boven de bak.

Hoe kom je aan 2 meter eigenlijk? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 26 apr, 2006 18:16

'k heb wel eens gehoord dat die slang niet te lang mag zijn :roll: i.v.m. de onderdruk in't carter ofzo... (maar kwee nie zeker meer)

nog even die van mij, deze rij ik nu al 2000 km mee, geen problemen!!!! in principe hetzelfde als dat (mooiere) potje, bij mij komt de olie in
dat T stuk... gaat perfeckt, dus dat potje moet dan helemaal wel goed gaan. Mits je olie vulhals goed is natuurlijk..

http://img248.imageshack.us/img248/6978/web501aw.jpg

deze link dus maar even
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 26 apr, 2006 18:31

Lengte maakt niet uit, als je ook de diameter aanpast en er voor zorgt dat er geen knik of slingering in zit. De formule weet ik niet daar ik die opleiding niet gehad hebt, maar er is een formule om de doorstroomweerstand te meten van een buis. Je kent het wel, kort buisje van 16mm diameter en 2 cm lengte kun je makkelijk door ademen, zelfde buisje van 2 meter lengte dan wordt het al heel erg lastig.

FF ter info, alle oude racemotoren hebben een carterontluchtingslang van de cilinderkop tot achter het achterwiel. Schatting zo'n 1,5 meter slang af fabriek.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 26 apr, 2006 18:34

mmm, dan neem ik m'n woorden terug.., ik meen iets opgevangen te hebben van Le patron.. maar goed kan ik verkeerd begrepen hebben :wink:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 27 apr, 2006 00:18

@CT: waar blijft bij jou de olie dan. Loopt die weer terug in je carter ofzo? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 27 apr, 2006 17:15

nee het is een T stuk vette lucht via dat filtertje... en olie gaat, omdat ie iets naar beneden staat, in dat doppie zitten (einde T stuk) ..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 27 apr, 2006 23:04

charleston tuning schreef:mmm, dan neem ik m'n woorden terug.., ik meen iets opgevangen te hebben van Le patron.. maar goed kan ik verkeerd begrepen hebben :wink:
mmm dan moet ik dat dan toch eens met de baas gaan kortsluiten. :D

zelfs circuitwagens hebben vaak oliecatchtankje tegen schutbord, denk eerder dat ligging en diameter belangrijker zijn. Maar misschien dat G een antwoord heeft die mij overtuigd, dan ben ik de laatste die de baas tegen spreekt. ;) (kzou niet durven)

Revers99
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 10 apr, 2006 16:39
Locatie: Drachten

Bericht door Revers99 » vr 28 apr, 2006 16:17

Ik heb mijn powerfilter gewoon zo zitten.
Afbeelding

De slang zorgt voor frisse lucht, waar de motor wel behoefte aan heeft bij de wat hogere temperaturen.
Voor de carter ontluchting heb ik ook een klein filtertje, hij gooit er enkel haast nooit (lees: geen) vuiligheid uit.
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » vr 28 apr, 2006 17:25

backfire schreef:
charleston tuning schreef:mmm, dan neem ik m'n woorden terug.., ik meen iets opgevangen te hebben van Le patron.. maar goed kan ik verkeerd begrepen hebben :wink:
mmm dan moet ik dat dan toch eens met de baas gaan kortsluiten. :D

zelfs circuitwagens hebben vaak oliecatchtankje tegen schutbord, denk eerder dat ligging en diameter belangrijker zijn. Maar misschien dat G een antwoord heeft die mij overtuigd, dan ben ik de laatste die de baas tegen spreekt. ;) (kzou niet durven)
werk jij bij le patron :roll:

heb jij mij al eens geholpen dan? met een nokkenas ..?? ik had toen zo'n mooi koffertje mee :lol: :lol:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » vr 28 apr, 2006 17:25

Revers99 schreef:Ik heb mijn powerfilter gewoon zo zitten.
Afbeelding

De slang zorgt voor frisse lucht, waar de motor wel behoefte aan heeft bij de wat hogere temperaturen.
Voor de carter ontluchting heb ik ook een klein filtertje, hij gooit er enkel haast nooit (lees: geen) vuiligheid uit.
hey, dit is de oplossing, en vet geluid, en koele lucht!!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Plaats reactie